Gå til innhold

Bør jeg kjøpe lydkort?

Anbefalte innlegg

Jeg ser at på svært mange hovedkort er det integrert lydkort, er disse brukbare?

Jeg skal ikke kjøre surround, har 2 stk Cerwin Vega DC12 som jeg bruker. Vil jeg merke forskjell om jeg kjøper et annet lydkort? Og i såfall hvilket bør jeg kjøpe? Har ingen andre krav enn at det skal høres pent og realistisk ut. Bør fungere bra både til spill og musikk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På min forrige PC brukte jeg et AWE64, og selv om det er gammelt ville dette være å foretrekke, sammenlignet med mitt nåværende integrerte lydkort.

Lyden spraker f.eks irriterende mye hvis jeg setter "Master Volume" og "Wave Balance" for høyt, og jeg kan heller ikke justere bass eller diskant.

Hvis jeg bruker Winamp må jeg derfor skru lyden ganske så mye opp på anlegget for å få samme volum som fra CD-spilleren.

Har selv et par 15" Proson høyttalere, og merker vel ikke så mye forskjell på kvaliteten på lyden mellom de to lydkortene. Det skal jo i utgangspunktet godt gjøres med Proson høyttalere, da :wink:

Edit: Anbefaler å kjøpe et standard lydkort til 400 kroner. Holder i massevis dersom du ikke driver med avanserte musikkprogrammer og redigering.

Christian Gehring Olsen

[ Denne Melding var redigert av: zuperMensch på 2002-07-29 00:56 ]

Lenke til kommentar

he he... skal "ikke" kjøre surround...

så ikke det før nå gitt... Vel glem det Hercules kortet da, Creative, some de andre har foreslått er bra. Uansett mye bedre enn innebygd.

Om du ikke har det Asus hovedkortet med innebygget rør fosterker da... :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...