Gå til innhold

Athlon 64 3200+ vs. 3700+


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har jeg vert deg så ville ha kjøpt et billig kort også venta til R520 og G80..

 

også kjøper du 3700+ og 2gb ram :)

 

Eller du kan jo kjøpe 7800GTX.. for den del... det er jo tross alt er bra kort..

 

Men en 3200 yter mye mindre enn en 3700+ spør hvor mye du er villig å leggee i.

 

3700+ eller en 4200+ X2

Lenke til kommentar

Tja du kan jo se her. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=438734

Så vil du se at ytelsesforskjellen ikke er så stor, men du får selv vurdere dette da.

 

Men en 3200 yter mye mindre enn en 3700+

 

Vel siden jeg selv har brukt begge er jeg ikke enig i dette, du merker knapt forskjell og skal du skille dem så må du bruke testprogrammer og selv da er forskjellen liten, det samme gjelder klokking.

Forskjellen forsvarer uansett ikke en prisforskjell på ca 1300 kr

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

En 3000 kan vel forsåvidt klokkes like langt som en 3200, hvis hovedkortet når høy nok HTT.

 

Skal man først kjøpe San Diego, mener jeg at 3700 er det beste kjøpet. Da får man ihvertfall får med 1MB L2, og 11x multi. Men jeg er enig i at det ikke er verdt prisforskjellen. L2-mengden utgjør ikke særlig stor forskjell på AMD-prosessorer, og overklokkingsmessig er det neppe så mye mer å hente av San Diego (men litt mer er det vel)...

Endret av Bob Ibsen
Lenke til kommentar

Ingen CPU idag eller morgendagen vil dra et 7800gtx "fullt ut". Jo raskere CPU jo raskere går spillene og jo mer FPS får du. Å Si at en 3700 drar kortet helt ut er helt feil og en 3200 kan fint gjøre en god jobb ;)

 

Velg 3200 og et bedre skjermkort du.

Lenke til kommentar

enig med CFD, vent med og kjøpe deg en dritt bra cpu, kommer nok flere driit bra cpuer senere på markedet! grafikk er nesten det samme, fordi det har jo ikke kommet spill som krever den en eks 6800,

 

bf2 krever ikke så mye grafikk, men ram det gjøre den!

 

så hadde jeg vært så hadde jeg gått for 3200 og kanskje ventet på at det kommer bedre grafikk-kort!

Lenke til kommentar

best spillytelse får du med 3200 og 7800 gtx, framfor 3700 og et 6800gt for eks.

 

selv har jeg 7800gtx og 3700 prosessor, så jeg vet hvor mye ytelsesforbedring et 7800 kort gir. det er bare teit å si at du må vente på et enda bedre kort, sånn kan man jo fortsette til evig tid, i tillegg til at du må kaste bort penger på et dårlig grafikkort og få ræva grafikk i spill i mellomtida mens du alltid venter på et bedre skjermkort enn det beste som er. nei, 7800 er en ny generasjon kort som nettopp har kommet, sats på det!

 

en liten sammenligning: en fyr jeg kjenner har 3700 prosessor, og ellers veldig like specs som meg, bortsett fra grafikkortet, han har 6800 ultra. han får 5900 poeng ca. i 3dmark05, jeg med mitt 7800gtx får 8400. en solid ytelsesforbedring altså.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...