Gå til innhold

hvorfor vil det ikke bli bilde på tv'n?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hatt samme problemet selv. Løp ned dit du kjøpte kabelen og spør hvorfor du har svart-hvitt så sier de at TV'en din ikke støtter S-Video signaler. Så tenker jeg de viser deg en liten plugg og en liten kabel du trenger for å konvertere til analoge signaler og få farger. Dette koster ikke mye overhodet.

Lykke til! :cool:

Endret av Blackthorne
Lenke til kommentar

Det husker jeg ikke i farta, dessverre. Bare si du har kjøpt en S-Video kabel fra PC til TV og at du ikke får farger på TV'en, så viser de deg rett kabel og konverteringsplugg som sagt. ;)

Edit: Lastet opp bilder jeg tok av kabelen og pluggen.

post-23-1121094093_thumb.jpg

Endret av Blackthorne
Lenke til kommentar

Da må du endre oppløsninga du har på dataskjermen din, en TV kjører ikke 1024x768 piksler eller høyere. 640x480 skulle vel være løsningen. Eller du kan endre skriftstørrelse via "Egenskaper" på skrivebordet ditt. Velg fane for "Innstillinger" og deretter "Avansert", så "Generelt". Sett skriftstørrelsen til 120ppt og se om det hjelper. Ellers kan du egendefinere skriftstørrelsen.

Endret av Blackthorne
Lenke til kommentar
fikk det til, men nytt problem alt er svart hvitt :(

Stilt skjermkortet til PAL B/G?

Bruker du s-videokabel med overgang til scart? I såfall, støtter TV s-video? Og hvis den gjør det, bruker du riktig inngang og innstillinger?

Lenke til kommentar
fikk det til, men nytt problem alt er svart hvitt :(

Stilt skjermkortet til PAL B/G?

Bruker du s-videokabel med overgang til scart? I såfall, støtter TV s-video? Og hvis den gjør det, bruker du riktig inngang og innstillinger?

huh? jeg bruker svideokablel med overgang til scart ja, men må jeg sette på noen innstillinder?? isåfall hvordan gjør jeg det? regner med at tv støtter s-video det er et sony tv fra år 2002 (ikke videscreen)

Lenke til kommentar
Det husker jeg ikke i farta, dessverre. Bare si du har kjøpt en S-Video kabel fra PC til TV og at du ikke får farger på TV'en, så viser de deg rett kabel og konverteringsplugg som sagt. ;)

Edit: Lastet opp bilder jeg tok av kabelen og pluggen.

de kablene der er ikke det kabler for lyd? kan de gjøre noe med bilde?

Lenke til kommentar
huh? jeg bruker svideokablel med overgang til scart ja, men må jeg sette på noen innstillinder?? isåfall hvordan gjør jeg det? regner med at tv støtter s-video det er et sony tv fra år 2002 (ikke videscreen)

Hvis TV-en har 2 scarter så funker det vanligvis bare på nr 2 og du må velge AV2S eller EXT2S.

Lenke til kommentar

De kablene der overfører også videosignaler. I den lange enden av pluggen sitter et gult inntak (Video), som jeg setter den røde eller den hvite enden av kabelen i. Så skal tilsvarende fargede plugg i den andre enden av denne kabelen inn i det gule inntaket på SCART-kontakten. I den andre, korte enden av pluggen sitter S-Video inntaket som du skal plugge S-Video kabelen fra PC'en inn i.

Ettersom du ikke får farger støtter ikke din TV S-Video, og det er nettopp derfor du trenger samme kabel og plugg som jeg har. :)

Endret av Blackthorne
Lenke til kommentar

ok takk for hjelpa alle ;) , kjøper en slik kabel og regner med a det løser problemet.

men hvis jeg setter ned oppløsningen på pc skjermen , kan det da være en mulighet for å få brukt tv'n til pc skjerm fast, så jeg kan fjerne den lille ekte pc skjermen?

Endret av marius90
Lenke til kommentar

Da må du sette TV-apparatet som primary ja. Men jeg vil ikke råde deg til å bli kvitt den originale PC-skjermen til fordel for en TV-skjerm ettersom du må endre oppløsning for å i det hele tatt kunne lese tekst på skjermen. Bruk heller TV-skjermen til å spille på eller se film på, det fungerer helt fint. Dessuten, ved lavere oppløsning får du jo mindre plass på skrivebordet også.

Lenke til kommentar

hvordan setter jeg tv apparatet som primary?

jeg klarte nesten å lese det som sto på tv'n istad så hvis jeg setter opp skrift størrelsen så tror jeg nesten det skal være mulig å lese det :p

grunnen til at jeg vil dette er at jeg vil ha alle høyttalerne mine og sånn samlet rundt tv'n s¨ånna t jeg har alt i ett hjørne for hvis jeg skal ha pc'n i det ene hjørnet av rommet og tv'n i det andre blir det masse kabler strekt i lufta.

men jeg får prøve meg frem blir det dårlig så blåser jeg i hele greiene. ;)

Endret av marius90
Lenke til kommentar

Igjen, gå til "Egenskaper" på skrivebordet ditt. Velg fane for "Innstillinger" og deretter "Avansert", så "Visning". Her kan du sette TV'en som primary.

Her er et bilde for å ta det hele litt enklere.

Edit: Primary- og Secondary-knappen ville dukket opp under "TV" og "Skjerm" om jeg hadde hatt disse tilkoblet nå, og jeg ville hatt muligheten til å slå de av og på etter behov. Du kan ikke slå av skjermen som er satt som "Primary", som du kan se på bildet.

Edit 2: Merk at du må sette TV som "Primary" om du skal spille av film så den skal vises på TV-skjermen. Om du ikke gjør det så vil du kun få en svart rute/skjerm.

post-23-1121098396_thumb.jpg

Endret av Blackthorne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...