[email protected] Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Hei, Jeg er helt nybegynner på dette med modchips, og har kjøpt en Aladdin extreme fra nordicimport.com. Installasjonsveiledningen er noe rotete og vanskelig å lese, og jeg er usikker på om jeg har gjort det riktig. Dette er forsøkt: Pinnene er loddet inn som vist på bildet, de som ikke er på bildet er klippet vekk. Jeg har loddet på BT og L1 som vist på http://www.nordicimport.com/mod/, og D0 på 5 loddepunkt fra topp.... Når X-box starter opp, så starter den opp helt normalt, ingen forskjell med unntak av at hvis jeg holder on/off inne i mer enn 1 sek, så starter den opp 2 ganger. Jeg har forsøkt å lodde D0 fra Motherboard til GND. Da starter boksen ikke opp i det hele tatt. Lampa i front blinker rødt/grønt, og den henger.....skjer ikke noe på skjermen. Skjønner ikke hva jeg har jort feil. Jeg er ganske sikker på at jeg har en 1.4 XBOX. Håper på svar. Mvh Baard Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Hei, Jeg er helt nybegynner på dette med modchips, og har kjøpt en Aladdin extreme fra nordicimport.com. Installasjonsveiledningen er noe rotete og vanskelig å lese, og jeg er usikker på om jeg har gjort det riktig. Dette er forsøkt: Pinnene er loddet inn som vist på bildet, de som ikke er på bildet er klippet vekk. Jeg har loddet på BT og L1 som vist på http://www.nordicimport.com/mod/, og D0 på 5 loddepunkt fra topp.... Når X-box starter opp, så starter den opp helt normalt, ingen forskjell med unntak av at hvis jeg holder on/off inne i mer enn 1 sek, så starter den opp 2 ganger. Jeg har forsøkt å lodde D0 fra Motherboard til GND. Da starter boksen ikke opp i det hele tatt. Lampa i front blinker rødt/grønt, og den henger.....skjer ikke noe på skjermen. Skjønner ikke hva jeg har jort feil. Jeg er ganske sikker på at jeg har en 1.4 XBOX. Håper på svar. Mvh Baard hei, Jeg har installert ca 20 av disse og kan sikkert hjelpe deg. However, jeg bruker de ikke lenger da DuoX2 er mye bedre kvalitet. Uansett, at den slår seg av/på betyr fragging og da er det noe feil. Kan du ta et bilde av front og undersiden av xboxen så jeg kan få se? mvh Espen Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 11. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2005 Takk for raskt svar. Jeg har tatt bilder. Det er ikke så lett å få de bra med et vanlig kamera, men jeg regner med at du ser det du trenger. Håper feilen er enkel å utbedre. Jeg har funnet ut at boksen er en 1.4 ved å måle om pinne 2 på mod-chip connectoren går til jord, det gjør den....... Fortsatt fin kveld... Baard Lenke til kommentar
Chaqwa Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Blinker xboxen? Hvis den blinker grønt og rødt, er D0 OK, men du må sjekke loddingen til LPCen.... Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Ja støtter spidy på den. Resten ser riktig ut ivertfall Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 11. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2005 Takk for hjelpen! Det funker nå, loddet ut pinnene igjen og monterte de inn på nytt. brukte litt mer varme på bolten for å få loddetinnet skikelig nedi hullene. TAKK TAKK! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå