ninjacrap Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Har fra før av 512mb pc2700 Corsair Value-S RAM. Kjøpte 2x512mb Kingston pc3200 RAM kit, men pga at maskinen krasjet etter bare noen få sekunder, maks opptil ett minutt etter boot, så returnerte jeg disse, og fikk tilsendt 2x512mb TwinMOS pc3200 RAM kit tilbake. TwinMOS RAM'en fungerte bedre, men under tung load, f.eks. videoredigering, så krasjer også disse med at maskinen bare fryser. Det kan tilsynelatende også virke som om varme i rommet hvor pc'en står har noe å si, da maskinen har lenger oppetid når det er kaldt i rommet. Men dette er ikke et problem med den gamle Corsair RAM'en. Noen forslag til hvorfor dette skjer? Er TwinMOS RAM'en mer følsom overfor varme enn Corsair? Forhandleren min sa at det var pga inkompatibilitet at Kingston RAM'en ikke fungerte, men jeg synes det var rart siden det jo virket i det minste i noen sekunder. Kan nevnes at jeg ikke blander den gamle RAM'en min med den nye, og at jeg har et MSI MS-6590 mobo med et KM600 chiptset (eller noe slikt :-)), og en Athlon 2600+ CPU som kjører på 333MHz bushastighet (166,5*2). Burde jeg bare sende tilbake TwinMOS RAM'en også, og spørre om å få lik Corsair RAM som jeg allerede har? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå