Ultrag Skrevet 11. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2005 (endret) Har åpna døra og satt på full vifte noen minutter nå, har fått CPU ned i 40 og hovedkort på 41. Lavere enn 40 ser det ikke ut som den vil bli. Vcoren står å vipper mellom 1,552 og 1,536. Hva bør denne settes til? Edit: Ved å aktivere Cool n' Quiet får jeg den til å jobbe på halv hastighet, men samtidig ligger den på rundt 40 grader hele tiden. Endret 11. juli 2005 av Ultrag Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Ultrag Skrevet 12/07/2005 : 00:35 Hvor mye tåler faktisk prosessoren for ikke å ta skader? 70-80? Vet ikke når det faktisk blir skader, men de fleste AMD K8 har en oppgitt max case temp på 65-70 grader. Dette kan du se ut fra modellbetegnelsen på cpu se vedlagt bilde, tabell og eksempel. I = 63 grader K = 65 grader O = 69 grader P = 70 grader A = Variable Så feks min Clavhammer ADA3500DEP4AS D= Socket 939 E= 1,5V P= 70 grader 4= 512 kb cache AS= Clawhammer Lenke til kommentar
TheRipper3 Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Jeg har en "Thermaltake Venus 12 CPU-Kjøler Socket 754/939/940" som er fra 50-55 grader celsius i idle og rundt 62-67 med for eksempel Battlefield 2 på, med vifta på laveste speed. Setter jeg hastigheten opp kjøler den bedre, men bråker også noe utrolig. Jeg har et Coolermaster Cavalier 1 kabinett med en vifte foran (luftgjennomstrømminga foran er litt dårlig pga selve kabinettet og på siden (rett over CPU), så jeg synes den er unormalt varm. Jeg føler at jeg var svært nøyaktig med kjølepastaen, men tror dere at det kan være noe galt med den? Har heller ikke vært så nøye med kabler, henger litt i kabinettet, men kan dette ha så mye virkning. Vil gjerne vite det før jeg begynner å strappe opp kablene mot sidene. Hvordan er temperaturen inne i kabinettet? Jeg finner scenariet ditt ganske utrolig, for jeg kjører en Athlon 64 3000+ med standardkjøler. Denne er stillegående, og går typisk på laveste turtall, selv ved 100% load. Likevel er temperaturen MYE lavere enn det du skisserer. Det eneste jeg i farten kan tenke meg at skal kunne gi sånne utslag er at en eller flere vifter er plassert feil vei. Siden du har flere kabinettvifter vil det være naturlig at i hvert fall den i front suger luft inn i kabinettet, ikke at den trekker luft ut. Altså! Om du har en vifte foran som suger inn kald luft som så varmes på HDD og så går rett bort på cpu er ikke bra.... Jeg hadde samme oppsett for litt siden. men når jeg snudde viftene, dvs kald inn bak og varm ut foran fikk jeg cputemp ned 15 grader..... Lenke til kommentar
Ultrag Skrevet 12. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2005 Hmm, det kan jeg prøve kanskje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå