Gå til innhold

6600 GT noe tess?

Shaper

Anbefalte innlegg

Har et GeForce FX5950Ultra kort nå som jeg er temmelig fornøyd med, kjører alle spill på full pupp men fps'en er ikke noe å skryte av, den ligger på rundt 25-30 i bf2 med 1024 high, og i juiced på 1024 high så ligger den faktisk konstant på 25-26.. (ikke fps sperra)

Så jeg vil ha et kort som kjører spill veldig godt, og som har det lile ekstra..

Hvor mange pipelines er det på 6600 gt? Hva er det beste skjermkort kjøpet pr.dags dato? Er 6600 GT overklokkingsvennlig?

Takker for svar på forhånd.

->-Shaper^-<-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, men hakke så mye penger, koster nesten 3000 for et 6800Gt kort..

Men hvordan er 6600GT i forhold til 6800LE??

De koster jo det samme.. Vurderer kjøpet mitt..

Har litt greie på HW og sånnt, (dvs; flashing, klokking osv).. Hørte noe om at du kunne unlocke pipelines på et 6800LE kort eller noe, kan du ikke det på 6600GT?

Lenke til kommentar
Joda, men 6800GT koster flesk! Jeg har ikke så mye penger, jeg lurer på hvordan 6600GT yter i forhold til andre kort i samme prisklasse.. (under 2000kr)

6600GT yter godt i sin prisklasse. Skal være på nivå med radeon X700. Jeg har to gainward 6600GT VIVO i SLI.

Lenke til kommentar

Rare folk.

Han lurte på hvordan 6600GT yter, ikke hvorvidt han skulle spare til 6800GT.

Har selv Leadtek Winfast 6600GT, og kjører BF2 1280x960 i high(medium på store servere). Uklokket vel å merke.

med en P4 2,4 og 2gb ram.

Edit: Ligger mellom 30 og 40 fps i snitt. Ettersom jeg har et gjennomsnittlig syn, og ikke super übergeek-syn som krever minst 200 fps, så mener jeg at det flyter bra.

Endret av Carbonite
Lenke til kommentar
Rare folk.

Har selv Leadtek Winfast 6600GT, og kjører BF2 1280x1024 i high(medium på store servere). Uklokket vel å merke.

Edit: Ligger mellom 30 og 40 fps i snitt. Ettersom jeg har et gjennomsnittlig syn, og ikke super übergeek-syn som krever minst 200 fps, så mener jeg at det flyter bra.

6600GT kort yter bra det, men hvorfor ikke satse på et kort som varer en stund lengre?

Lenke til kommentar
Rare folk.

Har selv Leadtek Winfast 6600GT, og kjører BF2 1280x960 i high(medium på store servere). Uklokket vel å merke.

joa. selv med vanlig syn så er 30-40 for lite...fordi at minimum fpsen ligger da kansje på 10-20 enkelte ganger...og tenk om et halvt år da....de spilla som kommer da vil da kvele 6600gt kortet...man vil da kansje få 20-30 i avarage fps...og da er jo de 1500 kr som han duden brukte på 6600gt bortkasta.

Endret av Blaz3r
Lenke til kommentar

Minimum ligger på 19-20. Fortsatt noe et normalt menneske ikke legger merke til.

Joda, om et halvår så vil ikke 6600GT yte like bra i forhold til de beste kortene. Men man bør ha i bakhodet at BF2 krever enorme ressurser, både fra skjermkort, cpu og minne, så det kan godt tenkes at kortet vil holde til langt uti 2006, det er det ingen som vet.

Poenget er at akkurat nå så duger 6600GT i massevis til å spille på høy grafikk, såfremt resten av maskinen henger med. I tillegg er de ganske overklokkingsvennlige.

Lenke til kommentar
Minimum ligger på 19-20. Fortsatt noe et normalt menneske ikke legger merke til.

Joda, om et halvår så vil ikke 6600GT yte like bra i forhold til de beste kortene. Men man bør ha i bakhodet at BF2 krever enorme ressurser, både fra skjermkort, cpu og minne, så det kan godt tenkes at kortet vil holde til langt uti 2006, det er det ingen som vet.

Poenget er at akkurat nå så duger 6600GT i massevis til å spille på høy grafikk, såfremt resten av maskinen henger med. I tillegg er de ganske overklokkingsvennlige.

hvis du ikke legger merke til at det hakker på 19-20 fps...da er det noe galt med øya dine....altså...i fps spill så er det utrolig viktig å ha bra fps for å kunne aime fra osv....så da bør man ha helst over 50-60 hele tiden egentlig.

Lenke til kommentar

Konklusjonen er med andre ord at 6600gt er til tider bedre enn ditt nåværende skjermkort, men ikke nok bedre til at vi anbefaler å kjøpe det.

Hva med å prøve å kjøpe et 6800gt brukt til ca 2000kr? Tipper det er endel som har lyst på 7800gtx nå :)

20 fps = hakking, tom film som har plenty av motion bluring kjører 24 fps.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...