Gå til innhold

Ipod eller Creative Jukebox 3


Anbefalte innlegg

Hei karer.

 

Har tenkt og ha en Mp3 spiller men er veldig usikker, jeg trenger Mp3 Spiller med stor kapasitet, og jeg fant ut disse to spillere. ipod og Creative Jukebox 3 .

Hvilket Spiller kan bli bra?..

Er det noen som har en av disse so fortell meg hva du synes..

 

Skadert ikke med litt jelp..

 

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Øhh, han svarte ikke seg selv, men han spurte et spørsmål til.

 

Men tilbake til saken;

Det følger med fjernkontroll til iPod. Men bare til de to største modellene, dvs. 10 og 20Gb.

 

Personlig hadde jeg valgt iPod, rett og slett fordi den er fysisk mindre. Og det har vel endel og si.

 

Creative Jukebox 3

Size W x H x D (mm): 123 mm x 130 mm x 35 mm

Weight: 10.2 oz (289gms) without batteries

 

Apple iPod

Size and weight (10GB model):

Height: 102mm

Width: 61mm

Depth: 19mm

Weight:185 gram

 

20Gb modellen veier 204 gram og er 2mm dypere, men eller lik.

Lenke til kommentar

Må bare få legge til, som tydeligvis en av få Jukebox 3-eiere her, at jeg er veldig fornøyd med den.. Det eneste negative med den er størrelsen. Ingen lagringskapasitet å klage på iallfall.

 

Og den har også fjernkontroll. Dvs, IR-fjernkontroll, hvis du vil legge den på stereoanlegget eller noe sånn, og styre musikken fra sofaen. Det kommer en fjernkontroll sånn alá minidisc etter hvert, som henger på ledningen til høre-tingene.. :smile:

 

Nomadness.net - NJB fanside

Lenke til kommentar

Husk at det er kun den nyeste I-Pod'en (20GB?)som er Windows-kompatibel. De(n) eldre er kun Mac-kompatibel.

 

Selv har jeg Nomad Jukebox (den første versjonen, med 6 GB).

Lurte på om noen har brukt både den og Nomad 3, som jeg vurderer å kjøpe.

Minusene med min gamle er:

- Dårlig batterilevetid

- Lang tid å starte opp/bla igjennom låtene.

 

Hvor mye bedre er dette på Nomad 3.

Hørt noe om 11-22 timer batteritid :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-29 03:17, C. Alshus skrev:

Creative Jukebox 3

Size W x H x D (mm): 123 mm x 130 mm x 35 mm

Weight: 10.2 oz (289gms) without batteries


Apple iPod

Size and weight (10GB model):

Height: 102mm

Width: 61mm

Depth: 19mm

Weight:185 gram


20Gb modellen veier 204 gram og er 2mm dypere, men eller lik.


 

Legg også merke til at her sammenlignes Ipod 10GB versjonen med Jukebox3 20Gb versjonen.

(Jukebox 3 finnes også i 40Gb versjon).

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Vice på 2002-07-29 10:36 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-29 09:15, Cybermantix skrev:

Minusene med min gamle er:

- Dårlig batterilevetid

- Lang tid å starte opp/bla igjennom låtene.


Hvor mye bedre er dette på Nomad 3.

Hørt noe om 11-22 timer batteritid
:grin:


Stemmer at batteritid kan være opptil 22 timer, men da må du kjøpe ett ekstra batteri til da det kun følger med ett.

Oppstart tiden er MARKANT forbedret. (Ikke noe "preparing library" hver gang lenger)

Display/OS er mye raskere slik at det ikke er tregt å bla gjennom samtidig som du spiller.

 

Det bør også nevnes at den nå også har firewire i tillegg til USB port og det er jo en stor fordel for de som har firewire på PC'n.

Lenke til kommentar

Enig i at I-pod har litt bedre utforming enn NJB3, og jeg ville nok tatt med den også i vurderingen hvis jeg skulle kjøpt mp3spiller nå. Men jeg har ikke angret ett sekund på kjøpet av NJB3.

 

Levetiden for ett batteri skal være 11 timer, og endel bruk har vist at det stemmer veldig bra i praksis. Har ikke tatt tiden, men den holder iallfall en del lenger enn en 8timers togtur. :smile:

 

Med to batteri kan levetiden økes til oppimot 22 timer. Noe som jeg iallfal lmener er veldig bra.

 

Den har bra interface, med et par irriterende småting, men det håper jeg at de fikser etter hvert. Du har f.eks sortering etter Artist, Album, Sanger.. Men ikke f.eks Artist -> Album -> Sanger. Velger du artist, får du se alle sangene til den artisten..

 

Og en liten ting til.. det programmet som er med synes jeg er fryktelig dårlig. Anbefaler alle eiere av NJB3 å investere i Notmad explorer..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-29 03:17, C. Alshus skrev:

Øhh, han svarte ikke seg selv, men han spurte et spørsmål til.

[...]


 

Du må bruke hodet. :wink:

 

Se på postingen jeg svarer på. Den er redigert etter jeg svarte. Det stod noe helt annet der da jeg svarte, selv om jeg ikke husker det ordrett, var det noe i nærheten av: "Ipod er pen, bra og best, kommer med best programvare"++.

 

Så du tar nok feil.

</pedant>

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-29 11:03, blanc skrev:

litt off-topic:

Har tenkt å kjøpe en mp3-spiller på nyåret(må slite ut md-en snart). Hvordan er det med lagging pga risting på disse hd-baserte spillerene ? Litt greit å kunne sykle og jogge uten lagg...


Ipod har over 20 minutter skip protection så det kommer nok aldri til å hakke uansett hvor mye du hopper opp og ned :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...