bjovas Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Har nå kommet så langt at jobbsituasjonen blir vanskelig uten bil, så til høsten regner jeg med at jeg må krype til korset og investere. Er komplett n00b, og trenger derfor en bil som er stabil, enkel og grei. Noen kriterier: Årsmodell: Senest 2000 Km: Max 100.000 Pris: Max ca 100.000 (må jeg gå opp her?) Lån: alle sparepengene mine står i BSU, så de er vel gjerne ikke mulig å bruke som kapital for et billån. Har ikke så voldsomt med kontanter å dytte i et kjøp heller, blir det dyrt eller vanskelig å få billån da? Har helt uanstrengt økonomi forøvrig, mange tusen til overs i måneden til å betjene lånet. (Når jeg bare blir ferdig hos tannlegen. ) Månedlige utgifter: Hva tar staten i ca månedlige avgifter? Hva annet må jeg regne med? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 (endret) Noe japansk..? Kan få mye greit for 100.000.. Om du går ned litt i pris, så har du litt til driftsutgiftene også. Endret 11. juli 2005 av Marvil Lenke til kommentar
pæren Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Dersom du ikke har store økonomiske midler vil jeg anbefale deg å senke litt på kravene, en bil til 100000kr faller veldig fort i pris. Jeg har hørt at de mest økonomiske bilkjøp re disse: *Kjøp en bra bil som er ca 1/2år gammel, selg når den blir ca 2 år, da har du garanti og slipper de fleste uforutsette utgifter. *Dersom man kan mekke litt selv er det smart å kjøpe bil til 15000-20000kr, og ha den så lenge den lever. Går ut fra at siste alternativ er mest aktuellt for din del? Bare en tanke... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå