Gå til innhold

Bytte fra D500 til E720?

SSS

Anbefalte innlegg

Har hatt D500 i noen uker nå, men det irriterer meg at mobilen åpner seg mens jeg har den i lomma. Dette skjer også når jeg skal ta den opp av lomme når det ringer.

Derfor tenker jeg å bytte til en klapptelefon. Er E720 et bra alternativ? Har hørt at lyden og talekvaliteten på E720 er veldig dårlig. Stemmer dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg foreslår at du bytter :p

På en klapptelefon svarer man ved å åpne hele telefonen, mens på D500 svarer man ved å skyve den opp

på 7600 er rød telefonknapp den knappen det er enklest å trykke på når man tar opp telefonen av lomma, så der er problemet at man avslutter samtaler før man har startet dem :p

E720 er jo en dritlekker mobil, og er vel av de bedre klappalternativene til D500 :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg kjøpt meg E720 :D

Men: Når jeg setter inn simkortet og taster pinkoden står det "FEIL KORT". Telefonen er låst til TELE2, men jeg har TELE2 simkort. Hva er grunnen til dette? Har også prøvd med andre simkort og det står det samme.... :dontgetit:

Lenke til kommentar

Jeg holdte d500 for første gang i dag (mandag 11,07) og ble forelsket :D Klapptelefonene fra samsung er oggså gode telefoner, Men jeg syns det var mye knot for å gjøre ting med de. D500 var lett og håndtere. Stor og fin skjerm. Ulempen er det at da man er på arbeid så var det sykt lett å få riper i den :S

Lenke til kommentar
Men: Når jeg setter inn simkortet og taster pinkoden står det "FEIL KORT". Telefonen er låst til TELE2, men jeg har TELE2 simkort. Hva er grunnen til dette? Har også prøvd med andre simkort og det står det samme....  :dontgetit:

Ingen som vet :ermm:

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Men: Når jeg setter inn simkortet og taster pinkoden står det "FEIL KORT". Telefonen er låst til TELE2, men jeg har TELE2 simkort. Hva er grunnen til dette? Har også prøvd med andre simkort og det står det samme....  :dontgetit:

Ring Tele2, davel... Det er jo nesten helt åpenbart at feilen ligger der.

Lenke til kommentar

Ring Tele2, davel... Det er jo nesten helt åpenbart at feilen ligger der.

Var innom forhandleren jeg kjøpte mobilen av. De prøvde med andre sim-kort og det fungerte ikke. Så fikk jeg en ny telefon. Men den hadde samme problem. Så fikk jeg enda en ny en med samme problem.

De hadde tydeligvis fått inn en serie med feil låste mobiler. Til slutt klarte de å finne noen som fungerte, så nå er saken løst :yes::D

Endret av SSS
Lenke til kommentar
kan være forskjell på simkort, mht spenningen... kommer ann på hvor gammelt kortet ditt er tror jeg?

:blush:

Det er vel ikke store spenningsforskjellene på D500 og E720? Når simkortet ditt funker med D500 burde det absolutt virke på E720

Lenke til kommentar
Men ja, er du fornøyd med telefonen ellers da? Leker med tanken på å kjøpe enten e720 eller kanskje e730, noen tips noen?

Samsung E720 er super den. Flere småting har blitt endret på siden D500 ble lansert. Blant annet er det stor bokstav etter punktum. Det lokket som bekytter for støv o.l der man setter inn laderen sitter ikke løst lenger. Dermed slipper man problemet med å miste den. Den utvendige skjermen er også meget praktisk.

E720 er meget velbygd og har ingen knirkelyder o.l. Den er rask på spill (se Amobil testen av E720) der den blant annet slår K750i i Java-ytelse (MIDP 2.0-standarden).

Det står noen steder at E720 har dårlig talekvalitet, men jeg synes den faktisk er bedre enn D500. Riktignok spiller D500 litt høyere når man bruker den innebygde høytaleren til mp3-avspilling.

Det jeg har merket som er bedre på D500 er at den er kjappere til å bla i bildegalleriene med. På D500 tar det ca. et halv sekund for å få opp neste bilde, mens på E720 tar det ca. 1 sekund. Til gjengjeld tar E720 mye bedre video i nesten dobbel så høy oppløsning. På D500 er videofunksjonen nesten ubrukelig da det hakker hele tiden.

Hvis du vil ha en liten, kompakt, og velbygget telefon, med mange finesser vil jeg anbefale E720. Jeg er hvertfall mer fornøyd med den enn med D500.

E730 vil få radio, høytalerfunksjon og litt mer minne (4 mb ekstra?). Ellers tror jeg den vil være svært lik E720.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...