Lifeform Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Hei! Er det noe måte å oppgradere Windows XP Home med VPN-serverfunksjonaliteten i Pro? Lenke til kommentar
Marti Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Har XP pro en VPN-servertjeneste? Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 16. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2005 Ja, det er iallefall mulig sette opp slik server på systemet... Lenke til kommentar
Marti Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Vet du om en slik applikasjon hvis det ikke følger med Win? Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 Nei... ell. veit om et par alternative løsninger, men leter desp. etter kun VPN-serveren som følger med i Windows XP Pro. Mulig det ikke er så lett å finne denne? Lenke til kommentar
Marti Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Nja. Har ikke sett noe bortsett fra ISA server. Du kan jo prøve den (installasjonsfilen ligger på Microsoft sine hjemmesider.). Lenke til kommentar
roac Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Nja. Har ikke sett noe bortsett fra ISA server. Du kan jo prøve den (installasjonsfilen ligger på Microsoft sine hjemmesider.). Du trenger vel ikke gå så drastisk til verks? RRAS følger jo med Windows Server 2003 og kan også brukes til dette. Å kjøpe ISA kun for VPN synes jeg blir litt overkill. Lenke til kommentar
Marti Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Men følger det med noe til Windows XP? Lenke til kommentar
roac Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Men følger det med noe til Windows XP? Jeg har ikke funnet noe. Det er jo strengt tatt heller ikke så rart, all den tid det er serverfunksjonalitet du etterspør. Lenke til kommentar
Marti Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Men følger det med noe til Windows XP? Jeg har ikke funnet noe. Det er jo strengt tatt heller ikke så rart, all den tid det er serverfunksjonalitet du etterspør. Du har tydeligvis ikk lest første post? Trådstarter spør etter en måte å oppgradere Windows XP Home (merk) versjonen sin med serverfunksjonaliteten til Pro. Dvs. han sa iallefall at Pro har en serverfunksjonalitet (i dette tilfellet en VPN server). Hva mente du egentlig med det siste der? Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 4. august 2005 Forfatter Del Skrevet 4. august 2005 (endret) Nei, vet bare at det er mulig i XP pro å sette opp en enkel VPN-server som man kan logge seg på fra annen maskin... ...men har dessverre bare Home her hjemme så da må jeg enten oppgradere til Pro eller få tak i VPN server som jeg kan kjøre i dette systemet. Tenker liksom ikke at det skal være så sinnsykt prob å modifisere Home med denne lille VPN-server-dingsen, men det er det vel kanskje kanskje...? Endret 5. august 2005 av Lifeform Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå