Gå til innhold

Nytt spørmål om Posten og leverings tid

Anbefalte innlegg

De som bor I Oslo å har bestilt fra Komplett kan muligens svare på dette.

Bestilte fra komplett, tidlig fredag, pakken gikk fort ut å havnet på stokke fredag. Der ble den lørdag og seff søndag.

Man morgen (i dag) kl 08.00 kom pakken til Omlastnings kontoret, spørmålet er blir pakken liggendet der til i morgen?

At det tar 5 dager å få en pakke fra Sandefjord til Oslo er neppe noe å skryte av :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når man snakker om levering, så snakker man i virkedager. Ordren er på ditt postkontor i morgen, den blir alltid sendt ut dit dagen etter levering til omlastningssentralen i Oslo.

Det er 3 virkedager det, og det er raskt nok spør du meg :). Eller egentlig 2 siden den ble sendt samme dag som du bestillte. (Dagen du bestiller er dag 0).

Lenke til kommentar

Har hatt maks uflaks med denne leveringen (med tanke på tid), bestilt om tirsdagen men da var jeg usikker på salg å avbestilte, da oppsto det er reservasjon på kortet (ante ikke noe om dette) som gjordet at jeg ikke fikk bestilt før fredag, resten er historie hehe

Har opplevd at varene kommer direkte til postkontoret (feks fra databutikken.com), har også opplevd at de faktisk klarer å levere fra omlastningskontoret samme dag, når pakken var inne kl 8.00 om morningen burdet det la seg gjøre å få pakken videre i løpet av dagen (det klarte dem faktisk med min forige bestilling, derfor lurte jeg på dette nå)

Om varene rekker omlastnings kontoret før lørdag blir også varene hentet på lørdag.

Edit: 3 virkedager fra Sandefjord til Oslo er alt annet en raskt, de trenger sårt litt konkuranse

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Fikk konstantert fra posten at 3 virkedager på denne strekningen er riktig. :dontgetit:

Dette er altfor dårlig, som igjen betyr at neste gang jeg skall ha noe som er like heftig eller skjermkort igjen, henter jeg det selv om jeg har mulighet (1 time en vei er ikke så avskrekkendet :) )

Lenke til kommentar
Er 3 virkedager altfor dårlig?

Hva forventer du deg egentlig? At varen skal være hos deg dagen etterpå selv om du bare betaler en 100-lapp i frakt?

Man burde egentlig forvente seg kompetanse på nivå med Fed-ex, har fått varer på 2 dager fra statene til Norge levert på døren, mens her i norge er det både dyrere og tar lengre tid for å frakta varer innen vårt land.

Lenke til kommentar

Prøvde noe smart her om dagen, eller ikke, alt ettersom. ..Skulle hvertfall bestille et hovedkort fra komplett, og noen rambrikker samt en kaffetrakter(!) fra netshop. For moro skyld ble komplett sin bestilling en norgespakke, mens netshop sin bestilling ble en bedriftspakke. Netshop ble levert på døra der jeg jobber dagen etter, mens Komplett-pakken først dukket opp 3 dager etter. Med pakkesporingen så jeg pakkene brukte akkurat like lang tid frem til ompakkingssentralen. Kunne ikke se mye til prisforskjell heller så.. Men man er vel avhengig av å ha en bedrift å bestille til..

Lenke til kommentar
Er 3 virkedager altfor dårlig?

Hva forventer du deg egentlig? At varen skal være hos deg dagen etterpå selv om du bare betaler en 100-lapp i frakt?

Man burde egentlig forvente seg kompetanse på nivå med Fed-ex, har fått varer på 2 dager fra statene til Norge levert på døren, mens her i norge er det både dyrere og tar lengre tid for å frakta varer innen vårt land.

Sitter og venter på en fed-ex pakke nå.

Pakken startet sin reise i frankrike, der det ikke tok mer enn et par timer før den dukket opp i sverige, for å bruke 12 timer på å dukke opp i oslo. Nå hr den ligget pal på et fedex kontor på gardermoen i snart 2 døgn. Langt i fra imponert over fed-ex heller.

Ting var mye bedre før pakkesporing på nett, da var det juleaften eller blåmandag hver dag, alt ettersom om det lå en pakkelapp i postboksen eller ei.. :)

Lenke til kommentar

Klart, fed-ex er kjappere, men du betaler heller ikke 100 kroner! Så det går ikke ann å sammeligne. Du har ingen rett til syte, posten er ikke trege, det er en 100 lapp vi snakker om her. Hadde du tatt hjem-på-kvelden hadde du sannsynligvis hatt den en dag før....smak på det, 100 kroner! 100...ikke 7-800 som det koster for en fed.ex over noen lande grenser på noen timer.

Lenke til kommentar

Oslo må tydeligvis være et vanskelig sted å levere post. Bestiller jeg lagervarer hos f.eks Netshop før kl 15.00 er de på døra mi på kvelden dagen etter. Dette med vanlig hjem-på-døren servicepakke. Jeg holder til i Trondheim. Ironisk nok må all post innom lageret i Oslo før det sendes opp hit med tog om natta..

Og ja. Jeg betaler en 100-lapp i frakt..

Endret av brannslange
Lenke til kommentar
Enig - og med tanke på at frakt avstanden er 1 Time med bil er det altfor dårlig med 3 virkedager

Du tror at de kjører ekspress til postkontoret ditt? Når nettbutikken har sendt pakken til Posten, må pakken sorteres sammen med annen post. Det tar litt tid, og innen den tid har kanskje dagens post allerede gått. Da blir den liggende til neste dag. På en lørdag er det selvfølgelig lite med folk, og ikke sikkert de kjører strekningen hvor pakken ligger til Oslo. Da venter de til mandag, og Posten sorterer all innkommende post. Dette tar også tid. Har du flaks, er pakken din sortert når dagens post forlater Oslo-postkontor. Da vil den ankomme ditt lokale postkontor samme dag, og de kan sende deg pakkelapp. Hvis da dagens post allerede har gått fra postkontoret, uten at pakken er registrert på postkontoret, vil du ikke få pakkelapp, men du kan hente den ved å notere nummeret fra pakkesporingen. Eller du kan vente en dag på pakkelappen.

Liker du ikke å vente 5 dager på pakken din, kan du vente til mandag, bestille før klokken 12, og ha pakken dagen etter eller dagen der igjen.

Lenke til kommentar
Den er nå ikke helt framme ennå, den er på omlastningssentralen i oslo og kommer til postkontoret hans i morgen tidlig :).

Er det alltid sånn? så om min bærbare ble registrer 07.00 på omlastning, så har jeg den ikke på postkontoret mitt idag? (30 min unna oslo sentrum)

Lenke til kommentar

Bor i Haugesund.

Bestilte 300m nettverkskabel hos komplett kl. 12 i går..

Innlevert kl 19.08 og registrert omlastingsterminal Haugesund kl.09.11 i dag..

Betyr at om ca 2-3 timer er den på Postkontoret mitt..

Merkelig det skal da lenger tid når du bor på østlandet...

Lenke til kommentar

Det er bare en ting å si om posten i norge, den suuuuuuger hardt.

Dyrt og dårlig! Hvem vil vel det?

Syns staten kunne åpnet for konkurranse !! !! Hvem er tjent med dette ? Utenom at staten muligens tjener på dette for alt jeg vet ..

Det er unasett ikke komplett sin skyld, de sendte vel pakken ganske snart etter bestilling. Klag på posten i stedet du ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...