Jonhau2 Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Har satt sammen en splitter nye AMD64 pc, Abit A8 Ultra NF4 AMD 64 3000+ MSI GF6600GT TwinMos 2x512mb Samsung spinpoint 200gb S-ATA2 Artic cooling silentium T2 Alt det "fysiske" skal være i orden. Maskinen starter opp og virker som den skal. Når jeg booter opp fra winXP CDen finner den harddisken, og alt virker bra. Formaterer så med NTFS og kopierer filer, når datamaskinen restarter og skal installerer selve XP henger den seg. Jeg har forsøkt Windows XP Home og Professional. Ved det første forsøket installerte jeg Home. da gikk det raskt, men windows ville ikke starte på vanlig måte. Ved å velge sikkermodus kom man inn i windows, men ikke ved noe annet alternativ. Siden har ikke installeringen av XP blitt fullført (Har formatert for hver gang) S-Ata disken duker opp som "IDE3 Master" under boot skjermen, er dette riktig? Jeg har dessuten ingen FDD i maskinen. Forøvrig har jeg 2 DVD spillerer koblet via en vanlig IDE kabel, til IDE2 Porten, Jeg har satt den ene spilleren som Master, med tilhørende "master-kontakt" fra IDE kabelen, og de andre som Slave, med tilhørende "slave-kontakt". Jeg har ikke installert noen drivere elelr lignende, bare koblet delene og prøv å installere XP. Skjønner ikke hva som er problemet med maskinen, det virker sommom det er noe i oppstarten av XP som forårsaker reboot. Håper på raske og gode svar Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Sjekk at RAM'en of CPU'en står ordentlig i. Hvor sterk PSU? Lenke til kommentar
Jonhau2 Skrevet 11. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2005 350 W PSU.. Har lest endel på forumet nå.. Synes det kan virke som om Harddsiken ikke virker som den skal... Kan det ha noe med at det er en SATA2 samsung 200GB disk å gjøre ? HK,et skal støtte både sata og sata2 etter det jeg vet.. Men jeg har en mistanke om at Det er noe i BIOS som skulle vært stilt på.. Eller noe SATA drivere som skulle vært installert... Jeg har ikke floppy disk som sagt.. og får ikke installert noen drivere uten windows... Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 (endret) Har du nyeste oppgradering til bios? Noen (altså mange) hovedkort støtter ikke 200gb... EDIT: Men bios opgr fixer dette Endret 11. juli 2005 av Inf3rn090 Lenke til kommentar
wil Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 tja Abit A8 Ultra NF4 skal vel støtte 200 GB det? hvor mye står det at harddisken er på når du kommer til partisjoneringen under XP installasjonen da? Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Hvis bios ikke støtter det står det antagelig vis at det er en på 160gb/ 140gb Lenke til kommentar
wil Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 tja, eller 137 GB kan den også stå på. Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 tja, eller 137 GB kan den også stå på. Gjør din d? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå