Gå til innhold

RAID på NF7-S2 med PCI kort

Vitellus

Anbefalte innlegg

Heisann

Trenger hjelp fra noen med litt peiling på RAID kontrollere på PCI kort, ikke sikker på om dette er rette kategori å annonsere men..

Jeg har et ABIT NF7-S2 hk som jeg kjører RAID på, bruker den interne SATA RAID kontrolleren på kortet, alt fungerer bare fint med den, kjører 2 x 120GB WDC i RAID0.

Så har jeg kjøpt et Adaptec SATA RAID 1210SA PCI kontroller kort i ettertid, hvor planen var å kjøre 2 x 250GB WDC i RAID0.

Problemet ligger i at når jeg kobler til PCI kortet og har RAID oppsettet på PCI kortet klart, så får jeg bare en beskjed "SYSTEM BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER"

Har vært i BIOS å sett etter innstillinger hvor jeg kan sette RAID oppsettet på hk som BOOT, men jeg kan ikke finne denne instillingen hvis den finnes der i det hele tatt.

Dette gjelder BIOS på PCI kortet også, jeg kan ikke finne noen plasser hvor det står om jeg skal ha RAID oppsettet på PCI korte som BOOT eller ikke.

Glemte kansje å si det, men når jeg satte opp RAID0 på hk, så fikk jeg et valg om jeg ville kjøre oppsettet derifra som BOOT eller ikke, dette valget har jeg ikke kommet over på PCI kortet. Og ja, selvfølgelig har jeg satt RAID oppsettet på hk som BOOT ellers ville neppe RAIDn fungere..

Noen som har en løsning på problemet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...