luser32 Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Har prøvd å lage en form for å legge til info i en tabell, men det skjer ingenting når jeg utfører den. Ser ikke selv hva som er galt, kan noen av dere si meg det? <FORM METHOD="POST" ACTION="kamper.php"> Dato yyyy-mm-dd:<BR> <INPUT TYPE="text" SIZE="20" NAME="Dato"><BR><BR> Mot:<BR> <INPUT TYPE="text" SIZE="30" NAME="Mot"><BR><BR> Type:<BR> <INPUT TYPE="text" SIZE="30" NAME="Type"><BR><BR> Resultat:<BR> <INPUT TYPE="text" SIZE="30" NAME="Resultat"><BR><BR> Map:<BR> <INPUT TYPE="text" SIZE="20" NAME="Map"><BR><BR> <INPUT TYPE="submit" NAME="submit" VALUE="Legg Til!"><BR> </FORM> <?php // Connect to the database server $dbkamper = @mysql_connect("localhost", "****", "***"); if (!$dbkamper) { echo( "<P>Unable to connect to the " . "database server at this time.</P>" ); exit(); } if (! @mysql_select_db("teamgon") ) { echo( "<P>Unable to locate the database at this time.</P>" ); exit(); } $sql = "INSERT INTO kamper (Mot, Type, Resultat, Map, Dato) VALUES ('$Mot','$Type','$Resultat','$Map','$Dato')"; echo "Informasjon lagt til"; ?> Lenke til kommentar
zokra Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Du må kjøre sql-spørringen, det holder ikke med å lage en streng av den $result = mysql_query($sql); if (!$result) { die('Invalid query: ' . mysql_error()); } Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 11. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2005 okey, takk:) Prøver det ut nå Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 11. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2005 Nå legger det seg inn i table ja:) Men det som skrives inn i formen blir ikke med:( HAr debugget koden, og den sier at variablene dato, mot, type osv. ikke er definert, jeg trodde php hentet det automatisk fra formen? Men jeg skjønner ikke åssen jeg skal få fikset det:S Lenke til kommentar
Silverviper Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 <FORM METHOD="POST" ACTION="kamper.php"> Dato yyyy-mm-dd:<BR> <INPUT TYPE="text" SIZE="20" NAME="Dato"><BR><BR> Mot:<BR> <INPUT TYPE="text" SIZE="30" NAME="Mot"><BR><BR> Type:<BR> <INPUT TYPE="text" SIZE="30" NAME="Type"><BR><BR> Resultat:<BR> <INPUT TYPE="text" SIZE="30" NAME="Resultat"><BR><BR> Map:<BR> <INPUT TYPE="text" SIZE="20" NAME="Map"><BR><BR> <INPUT TYPE="submit" NAME="submit" VALUE="Legg Til!"><BR> </FORM> <?php $Mot = $_Post['Mot']; $Type = $_Post['Type']; $Resultat = $_Post['Resultat']; $Map = $_Post['Map']; $Dato = $_Post['Dato']; // Connect to the database server $dbkamper = @mysql_connect("localhost", "****", "***"); if (!$dbkamper) { echo( "<P>Unable to connect to the " . "database server at this time.</P>" ); exit(); } if (! @mysql_select_db("teamgon") ) { echo( "<P>Unable to locate the database at this time.</P>" ); exit(); } $sql = "INSERT INTO kamper (Mot, Type, Resultat, Map, Dato) VALUES ('$Mot','$Type','$Resultat','$Map','$Dato')"; echo "Informasjon lagt til"; ?> se modifisert kode over du må hente ut form dataene slik $Mot = $_Post['Mot']; $Type = $_Post['Type']; $Resultat = $_Post['Resultat']; $Map = $_Post['Map']; $Dato = $_Post['Dato']; mvh Chris Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 11. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2005 Takk :!: Det var sånn det var ja:P, var redd for at jeg måtte gjøre noe mye mer avansert Lenke til kommentar
Hazno Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Om PHP hadde hentet det ut fra formen automatisk uten $_POST[], måtte du hatt register_globals on, men det er fyfy, så hold det til slik Silverviper har foreslått Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå