fixxer Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Hoi. Jeg har en filserver som kneler hvis jeg setter inn så mye som en HD til. Jeg sitter å vurderer om jeg skal bytte ut min Enermax 360W med en ny og kraftigere, eller om jeg skal kjøpe en relativt rimelig PSU til å kjøre en del disker direkte fra denne. Hvordan kan dette gjøres? Jeg må jo få PSU nr 2 til 'tenne' også. Noen forslag/løsninger? Lenke til kommentar
haakie Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 enten kan du jumpstarte psuen eller kan du kjøpe en slik du setter på atxkontakten som jumpstarterav sei selv tror de skal ha d på microplex: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MIATXSTART Lenke til kommentar
tomin Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 det fulgte med en slik kobling som gjør det mulig og koble to stk psu sammen med mitt cooler master kabinett Lenke til kommentar
StepOw Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 enten kan du jumpstarte psuen eller kan du kjøpe en slik du setter på atxkontakten som jumpstarterav sei selv tror de skal ha d på microplex: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MIATXSTART Dette er vell heller en dårlig løsning, diskene har neppe godt av å bli startet før eller etter resten av systemet. Det du heller kan gjøre er å koble begge sammen til samme bryter... Lenke til kommentar
fixxer Skrevet 11. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2005 Okay, litt forskjellig input her. vil diskene 'ha vondt' av å spinne opp før resten av systemet? Haakie: Jeg forstod ikke så mye av den kabelen, litt dårlig bilde kanskje.. Kan noen forklare hvordan den kobles, eller fungerer? Lenke til kommentar
hojo Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Det du kan gjøre er å kjøpe et rele (kontaktor) som slår inn og jumpstarter psu2 når psu1 blir slått på. Hvis du skjønner hva jeg mener!! Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Se her Bildet der skulle nok forklare alt vil jeg tro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå