tjalla Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Quote: Den 2002-07-28 23:40, WzUp skrev:ASUS E616 16x DVD-Rom istedenfor. Den har 48x lesehastighet mot pioneer's 40x. Har den selv og er kjempefornøyd. Skikkelig solid cd-skuff, og man kan resette sonetellingen ved å holde inne play/open samtidig når du skrur på maskina, og slippe den når biosen har loadet enhetene. Så har du 5 ganger til å forandre sone, ellers er det mulig å skaffe sonefri firmware til den HAHAHA! Hva er forskjellen mellom 40x og 48x?! Ikke stor! Skuff? ugh.. mye bedre med tray-in da.. firmware er greit ja, finnes til alle dvd-spillere.. Lenke til kommentar
crap Skrevet 29. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2002 OK, takk for hjelpa. Det blir nok til at jeg kjøper vifte på microplex.no . Herregud å dårlig av komplett å ha så jævlig mange drittvifter. Kjøper alt utenom vifte på komplett. Da kjøper jeg nok en Silent Viking. Det blir 269kr (eller noe sånt noe) + 75 kr i porto.. Stemmer denne prisen? Lenke til kommentar
crap Skrevet 29. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2002 Forresten, en ting til. På Silent Viking står det: Enkelte hovedkort har en innebygd sperre i BIOS som gjør at maskinen ikke starter dersom CPU kjølerens vifte® ikke roterer med en viss hastighet. Denne viften har et turtall på kun 2050 o/min ±10%, så dersom dette blir et problem bør du disable denne egenskapen i maskinen BIOS. Vil jeg få dette problemet med mitt Hovedkort, og isåfall hvordan fikser jeg det? Lenke til kommentar
vegge Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Hvorfor er tray-in bedre? Jeg ville personlig kjøpt meg en Pioneer slot-in eller et annet merke. Hater den skuffen som går ut og inn. Det er ikke lenge før jeg dulter borti den og så knekker dritten... Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Quote: Den 2002-07-29 22:33, crap skrev:Forresten, en ting til. På Silent Viking står det: Enkelte hovedkort har en innebygd sperre i BIOS som gjør at maskinen ikke starter dersom CPU kjølerens vifte® ikke roterer med en viss hastighet. Denne viften har et turtall på kun 2050 o/min ±10%, så dersom dette blir et problem bør du disable denne egenskapen i maskinen BIOS. Vil jeg få dette problemet med mitt Hovedkort, og isåfall hvordan fikser jeg det? Er noe lignende på mitt hovedkort. På mitt HK bynner det bare å pipe noe helt for j**** når man slår på maskina. Jeg blir spurt om jeg vil slå av maskina (press J/N). Trykker N så går jeg inn i BIOS og tar det av. (Bare første gangen jeg slo på maskina) Lenke til kommentar
crap Skrevet 29. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2002 Har du samma hovedkort som meg? Hvordan går jeg inn i BIOS? (ja, jeg veit jeg er amatør, men vennligst svar allikavel.) Hvordan skrur jeg det av i BIOS? Lenke til kommentar
simenp Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Personlig ville jeg heller gått for dette kortet: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...10&GrpID=5&s=pl Slipper du seriell, parallell fjas... Ville også kuttet ut floppyen... sparer der inn igjen forskjellen på hovedkortet. I tillegg har du RAID, så slipper du flere enn 1!!! ide device på hver kanal. Intellimouse explorer 3.0 er musen du bør skaffe deg, den er super synes jeg. USB keyboard, 19¨ skjerm og 2100 ddr, så skal du se at det blir sving på sakene!! Alt i alt blir pris den samme, ytelsen høyere, og VANNVITTIG mye bedre ting å rutte med har du og... :smile: En cd brenner? Uansett blir det kult, kos deg! Lenke til kommentar
crap Skrevet 29. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2002 Quote: Den 2002-07-29 23:42, simenp skrev:Personlig ville jeg heller gått for dette kortet:http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...10&GrpID=5&s=plSlipper du seriell, parallell fjas... Ville også kuttet ut floppyen... sparer der inn igjen forskjellen på hovedkortet. I tillegg har du RAID, så slipper du flere enn 1!!! ide device på hver kanal. Intellimouse explorer 3.0 er musen du bør skaffe deg, den er super synes jeg. USB keyboard, 19¨ skjerm og 2100 ddr, så skal du se at det blir sving på sakene!! Alt i alt blir pris den samme, ytelsen høyere, og VANNVITTIG mye bedre ting å rutte med har du og... :smile: En cd brenner? Uansett blir det kult, kos deg! Takk for tipset, men jeg tror jeg beholder det sånn som det er nå. 2100 ddr blir en del dyrere og hovedkortet var 600 kr dyrere, og jeg skal ha floppy, for det er greit å ha til diverse småting (drivere ol). Holder meg til det jeg har. Sansynligvis bedre det du anbefalte, men jeg klarer meg nok. =) . gidder ikke å bruke flere hundrelapper på en cd-brenner, siden vi allerede har en her i huset og det er den PC'en som har internett. [ Denne Melding var redigert av: crap på 2002-07-30 00:42 ] Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Quote: Den 2002-07-29 22:44, havegg skrev:Hvorfor er tray-in bedre? Jeg ville personlig kjøpt meg en Pioneer slot-in eller et annet merke. Hater den skuffen som går ut og inn. Det er ikke lenge før jeg dulter borti den og så knekker dritten... Bytta visst om navna ja.. mente slot-in :smile: _slot-in_ er mye bedre Lenke til kommentar
ostepopp Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 puh...litt lenge siden jeg så på denne posten, så det har jo kommet en del etter jeg la inn inlegget. Holdt nesten på å få fnatt etter alt det jeg leser her hehe :smile: men jeg skal ikke legge meg oppi det. Men det er bra at du ble overtalt til å kjøpe cpu kjøler på microplex. Du kommer til å få mye bedre kjøling og mindre støy. Hvis du ikke har bestilt enda hadde jeg vurdert å hivd med et par 80mm kabinett vifter. En til å stå forran hdd(blåse inn) og en for å stå bak i kassen(blåse varm luft ut). De koster 69.00 støkket for Titan vifte, 55m³/time, 25 dB. Silent Viking passer helt helt sikkert til ditt hovedkort, så du var litt usiker på det. Jeg vil ikke tro at du får noe problemer med den bios sperren på turtallet til cpu vifta. Monterte akkurat en slik vifte på en kamerats hovedkort og der ble det ingen problemer, defoult på mange kort som har denne egenskapen er som regel at den er disablet. Men hvis du uheeeeldigvis skulle møte på dette problemet er det jo bare å legge inn en post her så får du nok hjelp. Lykke til :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå