MaxCPU Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Men etter 1 år må du ha kvittering for at det skal dekkes. I tillegg så MÅ du gå gjennom butikken du handlet i. Men ja som sagt, uten kvittering/kjøpsbevis, så har du ikke sjans. Eeh, hva?! Jeg har levert flere telefoner til service/erstatning direkte til autorisert verksted. Disse telefonene har da vært eldre enn 1 år. Jeg har heller ikke vist kvittering på disse, de sjekket kun EMEI-nr. Mulig dette er litt i "grålyset", men det har fungert utmerket hver eneste gang! Lenke til kommentar
Sebaldus Skrevet 15. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2005 Vel. Hadde med utskrift av kvittering men de sa at så lenge den var eldre enn et år var det ingen garanti eller noen særlig vits i å tro at jeg ville få gratis reperasjon. Elendig service selvsagt, men sender den da heller inn til mpx der den er kjøpt. Skal dog sjekke ut telefonen med et annet batteri først...har blitt tipset om at det kanskje kan være feilen og i helgen treffer jeg en med lik mobil. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Vel. Hadde med utskrift av kvittering men de sa at så lenge den var eldre enn et år var det ingen garanti eller noen særlig vits i å tro at jeg ville få gratis reperasjon. Elendig service selvsagt, men sender den da heller inn til mpx der den er kjøpt. Skal dog sjekke ut telefonen med et annet batteri først...har blitt tipset om at det kanskje kan være feilen og i helgen treffer jeg en med lik mobil. Garantien er kun ett år (Nokia har endret til to for nye telefoner nå) så verkstedet har fullstendig rett i at de ikke reparerer denne på garantien. Det du har her er altså en reklamasjonssak og den tar du direkte med selger. Fristen for å reklamere er 5 år fra kjøpstidspunktet. Du trenger IKKE kvittering for å reklamere, kun sannsynliggjøre kjøpet. Lenke til kommentar
Sebaldus Skrevet 16. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2005 Problem løst. Fikk testet med nytt batteri og da virket telefonen. Bare synd ikke KP teknikk testet dette for meg. Da hadde de solgt meg et nytt batteri og hatt en fornøyd kunde. Hadde kanskje tatt 30 sekunder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå