OV-103 Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Jeg tenkte jeg skulle prøve å lære meg lightwave for å kunne lage en 3D tekst. Er det noen som har en god guide på det grunnleggende, eller bare på å lage en 3D tekst? Etter å ha testet litt for meg selv klarte jeg å lage en tekst som så grei ut, men hver gang bildet ble rendra så ble skriften rød uansett hva jeg gjorde (den skal være grønn), mens den så fin ut i test render bildet. Om noen kan hjelpe med en tutorial eller å forklare meg hvilke grunnleggende feil jeg gjør så hadde jeg vært meget takknemmelig. Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Nå kommer jo Lightwave med en temmelig feit manual som forklarer funskjoner.. På cd'en ligger og en indexert pdf, som så vidt jeg husker er grei å slå opp i og søke i. Ellers finnes det jo enklere og billigere programmer som tar seg av ting som å lage 3d tekst. Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 11. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2005 Jeg som hadde håpa på en rask løsning . Da får jeg vel sette meg ned og tråle igjennom manualen da. Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Nah.. Da må du i tilfelle fortelle litt om hvordan du har texturert bokstavene, lyssetting, hva du mener med "test render", og så videre. Mine egne "test rendere" er f.eks. bare en vanlig render i liten oppløsning, uten aa, og gjerne lav kvalitet på belysning og så videre. Så testrenderen gir samme farger som den endelige renderen. Men det er ofte store forskjeller fra OpenGL preview og også preview'et jeg har i textureringsvinduet. Hvis du skal ha noen tutorials kan du jo sjekke http://members.shaw.ca/lightwavetutorials/Main_Menu.htm, og sjekk http://www.flay.com for diverse Lightwave*. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 (endret) Jeg vil tippe at problemet ligger i surface-innstillingene. Prøv å resette surfacen, og prøv å lage grønnfargen på nytt. Om man endrer noen mer avanserte innstillinger der kan man legge ny farge på ting uten at fargen i forhåndsvisningen endres. Evt. legg ut scenen og objektene her, så fikser vi det. Si i fra om du lurer på noe mer eller trenger starthjelp i Lightwave. Endret 20. juli 2005 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå