torsvb Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 (endret) Innstalerte istad: - Power DVD - Daemon Tools - Cool'n'quiet-drivere som lå på cden jeg fikk med HK Så gikk jeg inn på strømalternativer og skulle sette på minimal strømforsyning. PCen hang seg, musa ble bare et timeglass. Holdt inne slåavknappen i 5 sek for å slå av. Når jeg restarta var lyden borte og det peip bare fra kabinettet når de skulle komme lyder. Når jeg starter WinAMP kommer det bare opp: "Bad DirectSound driver. Please innstall proper drivers or select another device in configuration. Error code: 88780078" Noen som vet hva problemet er og hvordan jeg fikser det? Prøvde systemgjennoppretting til før jeg innstalerte Daemon Tools, men virker fortsatt ikke. Hadde lyd helt til PCen hang seg. Endret 11. juli 2005 av torsvb Lenke til kommentar
XaroN_ Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Sjekk om det er ett eller annet som bruker lyden, et spill eller et program. Ellers kan du jo prøve å reinstallere lyd driverene å sjekke om det funker. En tredje ting er å se hvilken lyd plugin du bruker i winamp, og evt. prøve de forskjellige. Lenke til kommentar
torsvb Skrevet 11. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2005 Sjekk om det er ett eller annet som bruker lyden, et spill eller et program. - Hvordan sjekker jeg det? Ellers kan du jo prøve å reinstallere lyd driverene å sjekke om det funker. - Prøvde det nå, men hjalp ikke En tredje ting er å se hvilken lyd plugin du bruker i winamp, og evt. prøve de forskjellige. - Virka før PCen klikka istad, så tror ikke det har noe med winamp å gjøre. Har ikke lyd i noen programmer, bare pipelyd fra kabinettet når det skal komme en slags lyd (fks melding på msn) Lenke til kommentar
torsvb Skrevet 11. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2005 (endret) Når jeg går inn på "Lyder og lydenheter" i kontroll-panelet står det "Ingen lydenhet". Lydikonet i tray der man styrer volum er også borte. Kan noe ha kortslutta det integrerte lydkortet på HK? Nå er jeg litt frustrert her Endret 11. juli 2005 av torsvb Lenke til kommentar
torsvb Skrevet 11. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2005 Løste seg nå. Skrudde av PCen og skrudde av strømforsyninga, restarta og reinnstalerte driverene, så restarta jeg igjen så fant den lydkortet. Så happy nå Lenke til kommentar
wil Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 tja, kan jo hende at det var noe stastisk strøm som hang igjen da. selv bruker jeg alltid å slå av strømforsyninga når jeg skal holde på inni pc`en. dvs. slår av pc`en trykker på knappen på strømforsyninga. så trykker jeg på powerknappen på pc`en. dette for å få ut alt av statisk strøm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå