Gå til innhold

Kjapt spørsmål om overhealing/crit-heals


Anbefalte innlegg

Sitter her med en 46 druid og lurer på om jeg burde skaffe meg talentet Improved Regrowth (5/5: +50% crit chance på regrowth.

 

Det hadde vært veldig nice solo (selv om jeg tror det ikke går ann å critte på HoT delen), men siden jeg healer en del i instancer har jeg et spørsmål.

Får du mer aggro for overhealing? Si f.eks. at du skal heale noen som har 1500/2000 hp og healen critter for 1000. Får du da aggro for 500 hp heal eller for 1000hp heal?

 

Leste nemlig en "test" på aggro fra healing en gang, der de fant blant annet ut at du bare fikk aggro for så mye hp som du faktisk heala, men det strider mot alt jeg har hørt før av prester som er hysteriske for å critte på heals.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg føler ikke jeg fikk noe mer aggro med critheals som druid. Tvert imot så nøt jeg ganske mye nytte av talentet det er snakk om. At jeg dro massiv aggro i Maraudon som lvl 47 hadde vel mer med en 52 mage som spamma damage og en tank med null CC (begge var jeg nødt til å spamheale).

 

Jeg ville absolutt gått for det talentet, det hjelper svært bra når du bruker regrowth som main heal (noe jeg fant nyttig ei lang stund).

 

For øvrig er druiden min nå specca tilbake til catform, fordi jeg bruker den til å grinde.

 

Siste utvei er jo forresten catform -> cower -> caster, men det krever både tid og mana, så det er absolutt en siste utvei.

Lenke til kommentar
Får du mer aggro for overhealing? Si f.eks. at du skal heale noen som har 1500/2000 hp og healen critter for 1000. Får du da aggro for 500 hp heal eller for 1000hp heal?

 

Leste nemlig en "test" på aggro fra healing en gang, der de fant blant annet ut at du bare fikk aggro for så mye hp som du faktisk heala, men det strider mot alt jeg har hørt før av prester som er hysteriske for å critte på heals.

Skal ikke garantere noe, men jeg er temmlig sikker på at du kun får aggro for 'hp healed' - og at overheals ikke tas med i aggro-kalkulering. Det finnes en post om dette på Blizzard sine forum, men jeg fant den ikke igjen...

Lenke til kommentar

Hadde nettopp en høyst uoffisiell test med en 60 shaman.

 

Duellerte han og fikk han ned i 50% hp, så /forfeit.

Han earthshocka en mob og slo 1 slag. Jeg heala med små heals til jeg fikk aggro, heala for 600-700.

 

Så heala jeg han max og han ESa en ny mob, slo et slag. Jeg heala han for 5000-6000 uten å få aggro.

 

 

Tror jeg går for Imp.Regrowth.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...