Aetius Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Noen som vet om en NV silencer 6 rev 2 kan passe på et 6600 AGP-kort, evt hvordan den kan moddes til å passe? Butikken opplyste at det passet til 6600.kort, uten å spesifisere grensesnitt, så nå sitter jeg her. De vil ha 20% i avgift for å ta den tilbake, så jeg vil aller helst få den til å passe. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Jeg søkte litt rundt på nettet og leste på en del amerikanske forum om problemet ditt. Det ser ut til at det ikke går å sette NV6 på ditt kort,du må nok bytte til Zalman (Hvis det går på ditt kort da). Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 11. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2005 Hm, takk for svar, men jeg tror ikke den butikken har Zalman-saken i det hele tatt, så den muligheten tror jeg utgår. Lurer på om jeg kan få til å file litt og få nv6'en til å passe likevel. Lenke til kommentar
Karamell Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Jeg ville levert den tilbake. For å modde den til å passe, må du kappe originalfestene, og montere grafikkort og kjøler inn i maskinen. Kjøleren skal jo passe med en slot for utblåsing av luft, og det skal jo helst være slik at mens kjøleren dekker GPU når den samtidig passer med en utblåsings-slot, ikke krasjer med hovedkortet og gir nok plass til PCIE til AGP konverter chip kjøleribba. Får du dette til, kan du merke hullene og bore høl i kjøleribba, gjenge dem opp og feste kjøleren med bolter/plastringer i de nye høla. Husk at så små dimensjoner tåler minimalt med torque, så du bør vurdere gjennomgående bolter, da må du jo seff fjerne litt kjøleribbe, så du får satt på muttere. Evt kan du jo lime hele ribben fast med termisk lim :-) Det frister jo kraftig... Lever NVSilencer'en tilbake og selg 6600 kortet, kjøp deg noe bedre... Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 11. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2005 (endret) Ja, jeg har sett litt på det, og funnet ut at det er for mye styr å modde kjøleren. Kanskje jeg kan få byttet den i en annen GPU-kjøler elns. Forøvrig så kjøpte jeg meg dette kortet som midlertidig kort i tre uker mens jeg venter på å plukke opp det X800XL-kortet som ligger hjemme og venter på meg. med tiden skal det settes i en filserver eller HTPC elns, evt brukes i en spillemaskin som gjester. EDIT: Fikk byttet den i en Zalman-sak, så får vi se om den passer. Endret 12. juli 2005 av Aetius Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 12. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2005 (endret) Joda, den passet den. Litt fiksing og triksing måtte til, men den kjører lykkelig av gårde og gir meg hakket bedre overklokking enn med originalkjøleren. Endret 12. juli 2005 av Aetius Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå