Gå til innhold

skal bygge meg ny pc!8000kr har jeg!

Anbefalte innlegg

hei! :)

har 8000kr å bruke på en ny pc som jeg skal bygge selv :)

hva er det råeste oppsettet jeg får til den prisen?? :hmm:

er ute etter power da jeg spiller en del!! ;)

edit: har surfet en del rundt på komplett.no og andre nettbutikker, vil bare høre hva andre har å si, for det er jo tross alt litt penger.vil bare være sikker på at jeg får det jeg betaler for.

det lønner seg kansje å kjøpe alt på en nettbutikk med tanke på fraktkostnadene.

Endret av carl-kr.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du noen deler fra før?

nei jeg har skjerm,tastatur og mus... ;)

edit: kan jo spare inn litt på det som ikke har med ytelse å gjøre, som f.eks en HD på 40gb..greier meg en stund på det ;) kan jo kjøpe meg en større når jeg får råd..

Endret av carl-kr.
Lenke til kommentar
Greit

Denne CPU LINK

Hovedkort LINK

RAM LINK

Grafikk LINK

Dette skulle holde til å dra alle nye spill på full oppløsning!

Kjøp liten harddisk u hakke bruk for mye og et greit kabinett med ikke mindre enn 400w strømforsyning!

6800GT er veldig hvert penga :yes:

jeg kom på 6467?? :dontgetit:

med de delene du tipset om...er det rett?

edit:

det var jo utrolig rimelig!! :thumbup:

opsettet ser jo veldi bra ut.eneste bekymring er at det skjermkortet er utrolig bråkete :roll: sier de ihvertfall..

Endret av carl-kr.
Lenke til kommentar
Greit

Denne CPU LINK

Hovedkort LINK

RAM LINK

Grafikk LINK

Dette skulle holde til å dra alle nye spill på full oppløsning!

Kjøp liten harddisk u hakke bruk for mye og et greit kabinett med ikke mindre enn 400w strømforsyning!

6800GT er veldig hvert penga :yes:

jeg kom på 6467?? :dontgetit:

med de delene du tipset om...er det rett?

Ja men husk du skal ha harddisk strømforsyning og kabinett då runder du vel 8000 :thumbup:

Lenke til kommentar

Og foreslår et fra MPX. handlevogn

Handleliste, èn webshop:

MPX:

MSI K8N NEO4-F på MPX til 798,-

Godt, billig Nforce4 med sata "2"-støtte.

Er du sensitiv for lyd, kjøp med Zalman Chipset kjøler til 61,- på MPX.

AMD Athlon 64 3200+ boxed "Venice" 1589,-

billig og bra, ikke overpriset og er laget for spill.

Sapphire Radeon X800XL 256 MB 2689,-

rimelig, og kraftig. 6800GT vs x800XL? les hw.no review.

Hitachi Deskstar 7K250 250 GB S-ATA 1035,-

7200rpm-disken med desidert lavest søketid=lav oppstarstid, og bråker lite.

Med de nye sata 2`dre generasjon-funksjonene, er det ikke mye vits med Raptor lengre, som bråker, og er ikke verdt pengene.

Aplus Qubic svart miditower 399,-

Smak og behag egentlig.

ThermalRock Power View 450W 600,-

Rimelig. Skal man ikke klokke, er denne mer enn god nok, og kommer med viftekontroller fra 21db.

Nec ND-3540A 395,-

Rå brenner. Brenner du mye, kan du alternativt velge litt bedre Benq 1640, men koster så mye som 40kr mer på MPX.

2x Veritech 512mb 400mhx CAS2,5 720,-

Det er billigere og smartere å vente på å kjøpe 2 gb ram når du trenger det. Har enda ikke kommet over et spill som utgjør en forskjell mellom 2gb vs 1gb også Doom3. Å kjøpe "kvalitetsram" med lav latency har pris\ytelsesmessig ikke mye for seg for ikke-klokkerne. Du merker ikke forskjell. ;)

Total sum = 8225 + frakt

Lykke til. :thumbup:

Lenke til kommentar

PC til 8000 kr på komplett.no

Cpu: AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte=1590 kr på komplett.no

Hovedkort: MSI K8N NEO4 F, nForce4, Socket-939, ATX Raid, Lyd, 4xSATA, GbLAN, PCI-Ex16=879 kr på komplett.no

Ram: 2x Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB Unbuffered, Non-parity, 64Megx64, CL2.5=830 kr på komplett.no

Harddisk: Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ=1050 kr på komplett.no

DVD Brenner: NEC DVD recorder ND-3540A IDE White OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)=495 kr på komplett.no

DVD Rom: Samsung DVD-spiller IDE 16x/48x Bulk Sort=295 kr på komplett.no

Skjermkort: Asus EN6600GT GeForce 6600GT 128MB GDDR3 PCI-Express, Tv-Out/DVI-I, Retail=1590 kr på komplett.no

Kabinett: In-Win X710G(S) Full Tower ATX Sølv Kabinett m/430W PSU, Lcd Panel, USB 2.0=895 kr på komplett.no

Verkøtysett: Fellowes Verktøysett til PC 11 deler=145 kr på komplett.no

Sum tilsammen: 7769+Porto=7849 kr på komplett.no

Lenke til kommentar
PC til 8000 kr på komplett.no

Cpu: AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte=1590 kr på komplett.no

Hovedkort: MSI K8N NEO4 F, nForce4, Socket-939, ATX Raid, Lyd, 4xSATA, GbLAN, PCI-Ex16=879 kr på komplett.no

Ram: 2x Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB Unbuffered, Non-parity, 64Megx64, CL2.5=830 kr på komplett.no

Harddisk: Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ=1050 kr på komplett.no

DVD Brenner: NEC DVD recorder ND-3540A IDE White OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)=495 kr på komplett.no

DVD Rom: Samsung DVD-spiller IDE 16x/48x Bulk Sort=295 kr på komplett.no

Skjermkort: Asus EN6600GT GeForce 6600GT 128MB GDDR3 PCI-Express, Tv-Out/DVI-I, Retail=1590 kr på komplett.no

Kabinett: In-Win X710G(S) Full Tower ATX Sølv Kabinett m/430W PSU, Lcd Panel, USB 2.0=895 kr på komplett.no

Verkøtysett: Fellowes Verktøysett til PC 11 deler=145 kr på komplett.no

Sum tilsammen: 7769+Porto=7849 kr på komplett.no

god forslag fra deg også wil.Eneste kun være at jeg vil ha litt kfratigere skjermkort en et 6600gt, for det er det skjermkortet jeg har nå og er litt lei av hva det har å by på ;) det er jo et bra kort ,men vil ha litt mer futt hvis du skjønner :)

edit: kommer helt klart til å ta til meg de forslagene jeg nå har fått når jeg skal bestille deler om noen dager.kjempe greier :thumbup:

Endret av carl-kr.
Lenke til kommentar

Ville gått for Morten K sitt forslag. Det har bedre minne og grafikk en de andre, pluss at det er fra netshop (noe som er en fordel hvis du får trøbbel med noen av delene :thumbup:).

Men skal du ha det kabinettet fra Aopen så må du kjøpe en ATX overgang fra 24-pin

hun til 20-pin han. link

Jeg ville dog heller gått for dette kabinettet til ca. samme pris.

link

Endret av BazeLaze
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...