dandel58 Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Heisann, jeg har et lie problem.. Kjøpte pcen min i august.. Athlon 64 3200+. pov geforce 86800 ultra, sound blaster audigy 2, hele pakke. ganske rå pc.. satt inn masse vifter i tillegg.. Så til problemet mitt.. Fra første stund så viste det seg at hver gang jeg startet et spill så fryste skjermen seg to ganger.. før alt gikk greit.. og dette skjedde hver gang en ny bane eller spill startet opp, irriterende i lengden, men jeg overlevde.. men nå har det komemt et problem jeg ikke kan klare å tolere.. jeg oppdaterer med de nyeste driverne til nvidia, men tror du ikke alle spillene mineb egynte å hakke da eller, så jeg måtte gå tilbake til de gamle 66.93 driverne. Eneste som fungerer.. Alle gamle spill kjører greit bortsett fra de to frysebildene i begynnelsen av spillene.. men kjøpte meg splinter cell chaos theroy og battlefield 2 og disse henger seg med en gang je begynner å spille.. Trodde kanskje det var UPSen og kjøpte meg en 680 W strømforsyning.. Har osm sagt ganske mange vifter så kjøingen er det ikke, det var heller ikke strømforyningen.. Så hva gjør jeg? Har ikke oppdatert biosn på skjermkortet.. men kan dette hjelpe? isåfall kan noen skrive en liten guide til meg fordi jeg finner ikke ut av det.. men uansett, ville den ene bios oppdateringen funket? eller hva er problemet mitt? er det skjermkortet som er problmet? har forøvrig win xp oppdatert med SP 2 og alle drivere up to date.. Takk på forhånd:) Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Hvilket hovedkort har du? For meg, slik du forklarer situasjonen, høres det ut som et AGPx8 problem. Dvs. at maskinen ikke har aktivert AGPx8 rate, og kjører på 0x el. 2x. Sjekk i drivern om du kjører AGPx8, og har aktivert AGP read/write. Lenke til kommentar
lars@digitalimpuls Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Det kan kanskje være minne ditt som fører til at maskinen er ustabil, men det er heldigvis ganske enkelt og teste om er tilfellet. Om du søker på google etter ultimate boot cd. Brenner den ut på en cd og så booter med den og kjører memtest så vil du finne ut av det. Om memtest finner ut at minne ditt er i orden så kan det være oki og kjøre igjenom noen andre tester på den samme cden, for eksepel kjøre burn inn på cpuen. Hvis maskinen gpr igjenom de testene uten problemer så er det store sansynligheter for at enten windows instalasjonen din eller at skjermkortet ditt er problemet. Hvis du ikke allerede har reinstalert windows så gjør det. Hvis du hat gjort det så test med et annet skjermkort om du har mulighet for det. Lars Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 66.93 er ikke det mindre enn minste kravet til BF2 Lenke til kommentar
jevel Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Hadde samme problem selv her i WoW med nyeste drivere. En reinstall av Windows måtte til for å fikse det. -KJ Lenke til kommentar
TAS Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Har selv Gainward 6800 ultra,hadde problemer med att noen spill frøs.Oppdaterte bios har ikke hatt noe problemer etter det.OBS:Du mister garanti på kort hvis du oppdaterer,eller du gjør en feil. Kan selvfølgelig prøve Omega drivere først. http://www.omegadrivers.net/nvidia/win2k_xp.php Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå