RiFkinD Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Jeg fyller 16 om en liten stund og vurderer å ta truckførerbevis pga jeg jobber på byggmaker sitt lager. Er det noen som vet ca hva hele opplegget hvis koste, og hvor lang tid det tar og hva jeg må igjennom? takk for alle svar. Bruk rapport knappen hvis dette er feilplassert. Skriv på svar hvis emne tittel er feil Lenke til kommentar
Mato Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 får du ikke jobben til og betale dette ?? normalt sett er det er 14dager heltids kurs , med en uke teori og en uke praksis , praksisen kan og tas i bedrift under fadderordnig hvor sensor kommer og har oppkjøring etter 30t praksis priser vet jeg ikke no om , men det koster sikker noe 1000 ivertfall Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Hør med bedriften om ikke de vil sponse det, da! Hvor bor du? Da kan man kanskje finne en pris. Men noen tusenlapper må du nok iaff regne med. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 jeg tok i fjor, og det kostet bedriften ca 3000kr pluss moms (hvis ikke jeg husker helt feil). Har sett i avisen annonser for fra 4 til 5000 kr. Det er påbudt med et 20 timers kurs, og en viss mengde praksis. I mitt tilfelle ble det et kurs over 3 dager à 7 timer, hvor kanskje halvparten var effektive. Kurset begynte på en mandag, og torsdag/fredag var satt av til praksis og oppkjøring. Jeg fikk også beskjed om at hvis jeg hadde muligheten til å ha praksisen på arbeidsplassen min kunne jeg det hvis jeg ville. Jeg kjørte da litt på jobben torsdag og fredag, og hadde oppkjøring på tirsdagen igjen. Hadde totalt kanskje 2 timer på trucken før jeg hadde oppkjøring som varte i 5 minutter. Det eneste jeg gjorde under oppkjøringen var å løfte ned en palle fra en pallereol, ta den fra andre siden, og sette den på plass igjen. Det var ikke mer enn akkurat plass til trucken der, så jeg tror jeg måtte ha vist litt mer hvis ikke det var for det. Lenke til kommentar
RiFkinD Skrevet 11. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2005 Ok, takk for info. har mulighet å kjør truck på jobben ja. Smugøvet litt alt bfisk: Jeg bor i Lofoten. Vet ikke hvor jeg kan ta kontakt for å ta dette kurset / lappen? Bor i nærheten av Sortland, Harstad og Narvik. Takk for alle svar og info til nå. Får håpe det kommer litt til da Lenke til kommentar
Blod Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Det er 18års aldersgrense på truckførerbevis (med mindre det har endret seg siden jeg tok det for 3år siden) Lenke til kommentar
RiFkinD Skrevet 11. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2005 er vel bare 16 års aldersgrense for truckførerbevis? Lenke til kommentar
Mato Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 er vel bare 16 års aldersgrense for truckførerbevis? det er litt både og faktisk , man kan ta det som 16 åring gjennom div skoler , men generelt er det 18 , og for og kjøre på veien må man ha klasse b førerkort Lenke til kommentar
RiFkinD Skrevet 11. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2005 FtZ-: er snakk om å kjør lovelig på en aribedsplass. Lager på byggmaker. Kjekt å kunne bruk truck da folk skal ha paller med leca i stede for å driv å trill det på en tralle, eller at jeg må henvis alle lastebiler vidre til "eldre" folk som kan losse den Skal ikke kjøre på veier nei Lenke til kommentar
Mato Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 FtZ-: er snakk om å kjør lovelig på en aribedsplass. Lager på byggmaker. Kjekt å kunne bruk truck da folk skal ha paller med leca i stede for å driv å trill det på en tralle, eller at jeg må henvis alle lastebiler vidre til "eldre" folk som kan losse den Skal ikke kjøre på veier nei regner ikke med det heller da tengte bare eg skulle nevne det men alt sånt lærer du jo under oplæringen plasser som bruker kjøre kurs er skoler med vk1 transportfag , så hvist det er en sånn skole i nærheten kan du ringe di og høre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå