rvenes Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Mamma har klart og knerta det gamle analoge kamera sitt... og så nå vil ho ha nytt kamera. Trenger hjelp til og finne eit einkelt kamera, som tar bra bilder automatisk. Mamma er ikkje spesseilt teknisk begavet, så kameraet MÅ være enkelt i bruk. Bør helst være kamera med CF minnekort, for det har eg fra før av. God batteritid skader heller ikkje. Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Nikon CoolPix 5900 - Dritbra kamera, dessverre feil minnekort, men SD-kort er bbillig! Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2005 sd funker, har cf og sd minne kortleser i laptopen... Skal eg ta eit slikt kamera da skal tru.... Lenke til kommentar
Tror Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Fujifilm F10! Enkelt kamera, god på automatikk, veldig god batterilevetid! Har en stor, fin skjerm. Har veldig liten støy på bildene i forhold til andre kompaktkamera. Ligger godt i hånden, absolutt å anbefale! Har tatt mange fine bilder med det! Les test her på akam.no og også digit.no. Det bruker forresten xD brikker. Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Er ganske sikker på at din mor vil ha et Nikon Coolpix. 5900 som anbefales her er meget bra, men kjenner jeg mødre flest, vil jeg tro hun hadde klart seg med f.eks. 3200-modellen. Det eren eldre modell, med 3 megapixel, som sikkert er mer enn godt nok for henne, og dermed også til en antatt hyggelig pris siden det er eldre modell. Denne modellserien har fått meget bra omtale her, ikke minst av Afseth, som selv jobber i fotosjappe og vet hva han snakker om. De er også svært små og damehånd(veske)vennlige. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2005 Kriteriene er: 1. Minst mulig knapper 2. Enkelt og bruke 3. Gode bilder 4. God batteritid re Mamma er ikkje spessielt teknisk anlagt... er vel som dei fleste mødre! Kan nok godt hende det blir CP 5900 ja. Lenke til kommentar
mnbib Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 5900 anbefales! Nemt at bruge, og en skærm, der er stor nok. Desuden ligger det vældig godt i hånden med den hvælvede form, både når man går rundt med det og i selve fotograferingen. God eksponering og fokus på auto-funktion. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2005 Da kan eg fortelle at Nikon 5900 er bestilt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå