JEAN-BAPTISTE Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Skal reise nedover mot spania i sommer og tenkte jeg skulle ha navigasjon i bilen å har et par spm. Er en pda like grei som en feks garmin Quest? Hvilken Pda anbefalles til og koble til en Bluetooth Gps. Må ha en med feste for bil. Men en bluetooth gps kan jeg bruke den til en Bærbar pc og mobil(Nokia 6680)også? Tom tom fungerer det på mobil, pda og pc? Har de norsk stemme, tekst? Brukervenlig? Prøvde og finne ut av det på siden deres men fant ingen ting. Det virker greit med en gps som kan komunisere med en pc, pda og en mobil. Kan jo brukes til mer en en Quest feks. Takker for svar. Lenke til kommentar
Arne M Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Kan svare på noen av spørsmålerne dine. Dell har for tiden tilbud på Axim 30h. denne har bluetooth og Wlan. Går veldig bra med BT GPS. Bruker løsningen selv. Tom Tom kan du bruke i mobil og PDA, men det er forskjellige versjoner. Du må altså kjøpe 2 pakker. Norsk språkpakke kan du laste ned her: http://tomtom.nystul.no/forum/portal.php Her finner du også svar på mange spørsmål. Arne M Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Har en holux gr 236 som jeg bruker til min mobil/pda og tomtom, den kjører sirf3 brikkesettet som skal være veldig bra, og en ca lik en følger med tomtom sin pakke om du kjøper den. Fordelen med den jeg kjøpte er at det vistnok også skal gå ann å koble den til pc med kabel og oppgradere firmware :/ uansett så kostet det meg 1100 på ebay. Uansett så trenger du som nevnt en versjon til mobilen og en til pdaen, jeg kjøpte med vilje en ekstern gps for å være sikret ett godt signal. Skal jeg på tur kan jeg henge den i sekken mens pdaen er i lommen etc, men innebygget vil vel fungere minst like bra (er kanskje plagsomt med antennen). Du trenger nok også flere kart enn det som følger med, noe som koster penger.... http://tomtom.com/products/section.php?ID=...n=68&Language=1 Lenke til kommentar
It's me Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 (endret) Du trenger ikke detaljkart for alle landene du skal kjøre igjennom. Mange av TT-pakkene inneholder "Major Maps of Europe", så den bør dekke det meste fra du drar ut av Norge til du kommer til Spania. Skal du kjøre rundt i Spania bør du nok ha detaljkart for Spania. Jeg har brukt TomTom3 et par måneder, og er meget tilfreds med produktet. Har såvidt fått testet TT5. Det virker en god del bedre, så jeg ville nok heller gått for den. Jeg bruker BT-gps og Qtek S100 (pda). Fungerer bra. BT-gpsen kan brukes til pcer, mobiler ol. også. Endret 11. juli 2005 av It's me Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 (endret) Jeg bruker tomtom 5 scandinavia, den dekker vel bare skandinavia :/ blir bare grønt utenfor her. Kanskje jeg må oppdatere noe. Hos tomtom står det jo også dekningsgrad, men når jeg så oppgradering fra tomtom3 til fem så fikk man med en del ekstra så det ut til Endret 11. juli 2005 av Admin'c Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå