Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Feil med installasjon av Office!

Anbefalte innlegg

Jeg har i det siste prøvd å oppdatere pcen min med litt nye programmer :!: , og bestemte meg for å installere Microsoft Office Professional 2003 på pcen.

Pcen min er en Packard Bell, 2.0 Ghz, 192 MB Ram, Windows XP Home.

Det som jeg oppdaget mens den installerte og som viste seg å komme når jeg prøvde å installere det på nytt var en beskjed med "Feil 1402". ;)

Tok å trykte på PrintScreen knappen og lagret dette som et bilde i Paint.

Kan noen hjelpe meg med dette? :(

post-238-1121027568_thumb.jpg

Endret av kentskog
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er tydeligvis feil i registeret. Du bør legge inn windows på nytt.

Hva slags komponenter har du egentlig i maskinen? (eksempel: intel celeron 2.0 GHz)

Jepp tror det er det. ;) Har planer om å vente til Longhorn kommer før jeg installerer noe nytt, maskinen funker enda med XP.

Takk for tipset! :D

Lenke til kommentar

Hva slags komponenter har du egentlig i maskinen? (eksempel: intel celeron 2.0 GHz)

Jepp tror det er det. ;) Har planer om å vente til Longhorn kommer før jeg installerer noe nytt, maskinen funker enda med XP.

Når formatérte du systempartisjonen og la inn windows på nytt sist?

Lenke til kommentar

Til dere som snakker om administratorrettigheter, mener jeg å huske at MS sine office-installasjoner ikke lar deg komme så langt i prosessen uten de nødvendige rettighetene. Om det er en original cd du bruker, det er spørsmålet...

Lenke til kommentar
Til dere som snakker om administratorrettigheter, mener jeg å huske at MS sine office-installasjoner ikke lar deg komme så langt i prosessen uten de nødvendige rettighetene. Om det er en original cd du bruker, det er spørsmålet...

Kan selvfølgelig være en korrupt CD, men ifølge Microsoft er det meningen at feilmeldingen bare skal komme når det er noe galt med brukeren som prøver å installere Office (dersom man bruker XP, som kentskog gjør).

Microsoft skriver (står under Office 2000, men problemet ser ut til å være det samme i Office 2003)

"If the profile under which you are logged on is damaged (corrupted), you may be able to run Setup under a different user profile. If you log on under a different profile and you are able to install Office, you may need to delete and recreate the problematic profile. Otherwise, you may encounter the same problem when you try to install Office when you are logged back on under that profile. "

Lenke til kommentar
Er du inlogga med en bruker som har administrator rettigheter eller som administrator når du prøver og instalere ?

Hvis du ikke er det så ville jeg ha sjekka om det hjelper og logge inn som administrator og prøve instalasjonen igjen.

Lars

joda jeg er administrator på maskinen men skjønner fremdeles ikke hva som er galt.

Lenke til kommentar

Når formatérte du systempartisjonen og la inn windows på nytt sist?

Har ikke lagt inn Windows på maskinen, det va med på maskinen når jeg kjøpte den i okt. 2002.

Lenke til kommentar
Sjekk om du har admin-rettigheter, eller prøv å installer fra en annen bruker som har admin-rettigheter. Kan være problemer med den brukern du er logget inn som. Office 2000 har samme problem.

Jo jeg har admin-rettigheter men det virker fremdeles ikke, har ikke prøvd å installere fra en annen bruker, skal prøve det! :D

Lenke til kommentar

Ja du sier noe der, tror Microsoft ikke har prøvd å installere det selv og oppdaget at det IKKE var noe med bruker-rettighetene! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...