sa&ck Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Jeg skrev her i forrige uke at jeg nå hadde kjøpt meg en k750i med w800i software. ( Tlfèns ITP programvare: CXC 125 932 R1D ) bare for å nevne det, Den ble kjøpt ny på qxl.no av en svensk bruker på denne siden og prisen kom på kr 2599,- inkl frakt fra Sverige. Denne ankom nå på fredags morgen, joho !! Har hatt tlfèn et par dager på teste den ut og må si at jeg er mer fornøyd enn jeg vågde å håpe på! Må jo nevne at jeg har vært litt skeptisk til tlf fordi jeg har jo lest blant annet her på forumet at det er endel bugs på telefonene. Hittil har jeg ikke merket noen som helst form for bugs eller ustabilitet på tlf. Lyden er enkelt og greit SUPER i mikrofon ,høytalere og når jeg lytter til musikk enten det er radio/Mp3 så jomer det i alle ender ! Kamera.....ja det er jo kronen på verket spør du meg. Logisk nok så er dette det beste mobilkamera på markedet for øyeblikket, men jeg vil nok tro at det vil ta en "liten" stund før det kommer nye tlf modeller som kan stille opp mot den bilde kvaliteten denne mobilen fronter med. Til sammenligning så har jeg et 4.2 mp kamera utenom, men noe overraskene faktisk så tar tlf bedre bilder en et normalt kamera !!( spesielt bilder tatt inne ). Digitalkameraet som jeg har er ikke "toppkamera" men burde vanligvis duge til vanlig bruk. Ellers så har jeg gjort innkjøp av et 512mb minnekort og det fungerer perfekt! Vel det vil si, jeg må bruke minnekort-leser fordi tlf kan for øyeblikket ikke brukes med usb-kabel. FORDI, usb-kabel har kun driver til k750i og ikke w800i, så kabel/pc gjennkjenner ikke tlf naturligvis Til slutt vil jeg si til alle de som er i tvil om de skal kjøpe k750i eller ikke, løp og kjøp !! ( hvis butikken har den vel og merke) Ang bildekvaliet, se dagens sommer-mms. der har jeg sendt inn et bilde som ble tatt med full størrelse og deretter blitt nedskalert av tlf til passende størrelse slik at den kan sendes som mms. Sa&ck Lenke til kommentar
eikum Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 fint bilde Det jeg synes er litt rart med kamera på telefon er det at når det er noe mørkt så blir bildet ufattlig dårlig. blir skurrete og små firkanter.. men men.. Høytaleren blir ikke noe bedre når man oppgradere da? Jeg synes ikke at høytaleren på min k750 er så veldig mye å skryte av. (fikk den for fire dager siden) Lenke til kommentar
sa&ck Skrevet 11. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2005 Vel jeg kan ikke svare på om kamera software er noe forandret i forhold til en vanlig k750i men må si jeg er svært fornøyd med tlf sånn som den er nå! Leste at når den w800i kommer så leveres den med dårligere kamera! Jeg går ut ifra at da må det være selve kameraet i tlf som er dårligere og ikke kameraets software som er dårligere. Men jeg synes at det allikevel er svært rart at SE velger å levere en tilnærmet identisk tlf (innvendig) med dårligere kamera kanskje fordi de har valgt at det skal medfølge et 512mb minnekort på w800i. For som vi alle vet så reklameres jo denne som en slags "erstattning" som Mp3 spiller, derav merket WALKMAN som er sony sin gamle logo for walkman før i "gamle" dager! Men uansett, jeg kan i allefall bekrefte at en k750i med w800i software fungerer alldeles utmerket på alle mulige måter. Sa&ck Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Leste at når den w800i kommer så leveres den med dårligere kamera! Jeg går ut ifra at da må det være selve kameraet i tlf som er dårligere og ikke kameraets software som er dårligere. Det er linsen til kameraet på W800i som vil holde lavere standard enn på K750i, men hvordan dette eventuelt vil gi utslag i bildekvaliteten vil gjenstå å se. Det andre som er bekreftet er at skjermen på W800i vil holde lavere standard enn K750i. Ellers blir de to telefonene identiske hardware- og delvis softwaremessig (bedre mediaplayer og flight-mode på W800i)! Lenke til kommentar
jevel Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Dette du skriver her Escobar er vel bare antagelser og synsing? Har lest _mye_ om de to telefonene i det siste, og ingen kan vise til sikre kilder på disse opplysningene. Det som er sikkert er imidlertid det at hvis SE bruker en dårligere skjerm og en dårligere linse til kameraet på W800, så er de skikkelig teite taktikkmessig. Og det tviler jeg sterkt på at SE er. Det vil være billigere, smartere og mye mer logisk at det kun er kosmetikk og software som er forskjellig på det to modellene. -KJ Lenke til kommentar
jealei Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Hei er det noen som vet hva mann trenger for og oppgradere tlf til w800I Lenke til kommentar
eikum Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Lurte på det samme som jealei. Jeg skal nemlig til byen i morra, har fått lov til å dra innom GSM teknikk å oppgradere den til w800. Men er dette vits? Vil ikke k750 kabelen funke da? Lenke til kommentar
sa&ck Skrevet 11. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2005 nope ! som jeg skrev så fikk jeg ikke tlf til å koble seg opp mot pc fordi den gjennkjenner den ikke! så hvis du oppgraderer din tlf så må du ha en minnekort leser for minnekortet ditt! En annen ting er jo at du får ikke synke tlf opp mot outlook og etc. men dette er et heller mindre problem for meg på nåværende tidspunkt! sa&ck Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Dette du skriver her Escobar er vel bare antagelser og synsing? Har lest _mye_ om de to telefonene i det siste, og ingen kan vise til sikre kilder på disse opplysningene. Det som er sikkert er imidlertid det at hvis SE bruker en dårligere skjerm og en dårligere linse til kameraet på W800, så er de skikkelig teite taktikkmessig. Og det tviler jeg sterkt på at SE er. Det vil være billigere, smartere og mye mer logisk at det kun er kosmetikk og software som er forskjellig på det to modellene. -KJ Poenget mitt angående skjermen på W800i er bekreftet flere steder, den bruker en skjerm av lavere kvalitet enn K750i! Det er blant annet nevnt i testen til BengalBoy som negativt poeng under konklusjonen hans. Når det gjelder kameralinsen så skal visstnok den i følge flere kilder være av lavere/billigere kvalitet, men det betyr ikke at det er mulig å se forskjell på bilder tatt med K750i eller W800i. For billigere betyr ikke nødvendigvis dårligere.. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 som jeg skrev så fikk jeg ikke tlf til å koble seg opp mot pc fordi den gjennkjenner den ikke! så hvis du oppgraderer din tlf så må du ha en minnekort leser for minnekortet ditt! En annen ting er jo at du får ikke synke tlf opp mot outlook og etc. men dette er et heller mindre problem for meg på nåværende tidspunkt! K750i kabelen fungerer utmerket forutsatt at du har riktige drivere, eller modifisert modellnavnet i softwaren. Lenke til kommentar
sa&ck Skrevet 12. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2005 Det har du helt rett i ! Men problemet er at driverne har jeg ikke og finner dem ikke heller. Er det noen som har en løsning kanskje ? Sa&ck Lenke til kommentar
Mr team Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Dette du skriver her Escobar er vel bare antagelser og synsing? Har lest _mye_ om de to telefonene i det siste, og ingen kan vise til sikre kilder på disse opplysningene. Det som er sikkert er imidlertid det at hvis SE bruker en dårligere skjerm og en dårligere linse til kameraet på W800, så er de skikkelig teite taktikkmessig. Og det tviler jeg sterkt på at SE er. Det vil være billigere, smartere og mye mer logisk at det kun er kosmetikk og software som er forskjellig på det to modellene. -KJ Poenget mitt angående skjermen på W800i er bekreftet flere steder, den bruker en skjerm av lavere kvalitet enn K750i! Det er blant annet nevnt i testen til BengalBoy som negativt poeng under konklusjonen hans. Når det gjelder kameralinsen så skal visstnok den i følge flere kilder være av lavere/billigere kvalitet, men det betyr ikke at det er mulig å se forskjell på bilder tatt med K750i eller W800i. For billigere betyr ikke nødvendigvis dårligere.. Hmm... tror du skal (igjen) være forsiktig med å spre rykter (ubekreftet fra mer seriøst hold) om at W800 kjører med lavere specs på skjerm og kamera! Det er som andre sier totalt ulogisk og unaturlig at W800 skal være dårligre på de ovennevnte tingene kontra K750. Det er ingen som har bekreftet den prispolitikken du nevner som grunn heller. W800 kommer til å koste mer, enn K750! W800 føles mer solid og ekslusiv etter sigende enn K750, og da at den skal ha lavere kvalitet på viktige deler er meningsløst! Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Hmm... tror du skal (igjen) være forsiktig med å spre rykter (ubekreftet fra mer seriøst hold) om at W800 kjører med lavere specs på skjerm og kamera! Det er som andre sier totalt ulogisk og unaturlig at W800 skal være dårligre på de ovennevnte tingene kontra K750. Det er ingen som har bekreftet den prispolitikken du nevner som grunn heller. W800 kommer til å koste mer, enn K750! W800 føles mer solid og ekslusiv etter sigende enn K750, og da at den skal ha lavere kvalitet på viktige deler er meningsløst! Har du lest testen hos BengalBoy.com? Han har faktisk en W800i og nevner to ganger i løpet av testen at skjermen er av lavere kvalitet enn K750i, men at selve byggekvaliteten på telefonen virker å bestå av høyere kvalitet (noe jeg forøvrig ikke har laget ett poeng av)! Skjermen til W800i er bedre utendørs i sollys, men svakere innendørs i forhold til K750i sin skjerm. Når det gjelder linsen så har jeg hørt det fra flere kilder, men som sagt det er spekulasjon! Jeg har ikke bastant påstått at jeg har rett i prispolitikken, men at dette er nevnt som mulig årsak til at Sony Ericsson (eventuelt) har spart inn på skjerm og linse! Lenke til kommentar
jevel Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Poenget mitt angående skjermen på W800i er bekreftet flere steder, den bruker en skjerm av lavere kvalitet enn K750i! Det er blant annet nevnt i testen til BengalBoy som negativt poeng under konklusjonen hans. Når det gjelder kameralinsen så skal visstnok den i følge flere kilder være av lavere/billigere kvalitet, men det betyr ikke at det er mulig å se forskjell på bilder tatt med K750i eller W800i. For billigere betyr ikke nødvendigvis dårligere.. Ja jeg har lest "testen" hos Bengalboy, og nei jeg stoler ikke på hans synsing heller. Det til tross for at han har hatt begge telefonene fysisk i hende. De tallene han operer med tror jeg rett og slett er en misforståelse. Jeg vil oppfordre til å ta en liten halvtime på Esato.com, så vil du se at det er veldig mange som er enige med meg. Jeg har kun sett dette med dårligere skjerm nevnt to steder, og begge plassene var det Bengalboy som sa det. Ser også nå at dette er slettet fra "differences" i testen hans... Når det gjelder linsen så går det vel rykter om et skifte i selve bildbrikken til en CCCD-brikke, men dette har jeg heller ikke sett bekreftet noe sted. Kun sett rykter. Før man bare slenger ut påstander (selv etter å ha sett en bunke bilder av telefonen sammen med halvnakne damer) så kan det lønne seg å sjekke ut fakta først -KJ Lenke til kommentar
jevel Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Bare for å understreke: Additionally it has 30mb of internal memory with up to 2GB of external storage using the afore-mentioned Memory Stick Duo Pro media and a high resolution 176 X 220 resolution, 262,000 color LCD display. og Skjerm * 176x220 pixel * Farge-LCD 262K -KJ Lenke til kommentar
jevel Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Det er linsen til kameraet på W800i som vil holde lavere standard enn på K750i, men hvordan dette eventuelt vil gi utslag i bildekvaliteten vil gjenstå å se. Det andre som er bekreftet er at skjermen på W800i vil holde lavere standard enn K750i. Ellers blir de to telefonene identiske hardware- og delvis softwaremessig (bedre mediaplayer og flight-mode på W800i)! Vil bare enda en gang få høre hvor de bekreftelsene finnes? Jeg synes det er veldig dumt at folk ikke kan editere bort slike feilaktige utsagn. Kunne gjerne ha dratt en LANG analogi om denne saken og IBM sine GXP75 harddisker, men skal la være. -KJ Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Bare for å understreke: Additionally it has 30mb of internal memory with up to 2GB of external storage using the afore-mentioned Memory Stick Duo Pro media and a high resolution 176 X 220 resolution, 262,000 color LCD display. og Skjerm * 176x220 pixel * Farge-LCD 262K -KJ Og for å understreke jeg og, fra BengalBoy.com sin test: Under punkt 5. " Differences between the W800i and K750i ": " On one hand you can pay more for the W800i's construction and materials with a superior headset or you can flash the K750i and keep the better LCD and cheaper housing " Under punkt 6. " Conclusions "): W800i Dissapointments: " 6. Use of a lower quality LCD compared to the K750i. " Legg merke til at det her nevnes at K750i har bedre lcd, mens W800i virker mer solig og har bedre konstruksjon/materialer. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Hvorfor er du så gira på å tro på denne Bengalboy? Han sier selv først at de har den samme skjermen, for så å hevde at W800i sin er dårligere. Du hevder selv at dette er "bekreftet". Hvor finner du bekreftelsen? Holder det for deg at en nisse som stiller ut halvnakne damer og kaller det en mobiltest sier det? I såfall tror jeg vi bør advare folk mot å ta i mot råd ang. det meste fra deg. Du sier også at det er "bekreftet" at W800i kommer med en dårligere linse enn K750i. Hvor bekreftes dette? Inntil SE selv eller en troverdig www som _kan_ mobiltelefoner har kommet med infoen så må du omtale det som rykter. Hvis ikke vil du risikere at folk tror på deg og sprer det glade budskap videre. -KJ Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 (endret) Hvorfor er du så gira på å tro på denne Bengalboy? Han sier selv først at de har den samme skjermen, for så å hevde at W800i sin er dårligere. Du hevder selv at dette er "bekreftet". Hvor finner du bekreftelsen? Holder det for deg at en nisse som stiller ut halvnakne damer og kaller det en mobiltest sier det? I såfall tror jeg vi bør advare folk mot å ta i mot råd ang. det meste fra deg. Du sier også at det er "bekreftet" at W800i kommer med en dårligere linse enn K750i. Hvor bekreftes dette? Inntil SE selv eller en troverdig www som _kan_ mobiltelefoner har kommet med infoen så må du omtale det som rykter. Hvis ikke vil du risikere at folk tror på deg og sprer det glade budskap videre. -KJ Du min gode mann kjenner åpenbart ikke til hvilket troverdighet BengalBoy har(forøvrig heter han Mark D. Morrow og er en amerikansk advokat), særlig hvis du ikke har vært aktiv på bl.a. www.howardforums.com og www.esato.com! Jeg kjenner ham via mail og pm'er da vi sammen har deltatt i bl.a. betatesting av NextLink sine digitale Bluespoon-headset'er og forøvrig så har han meget god kunnskap om mobiler. Videre så har du åpenbart ikke peiling mobilskjermer. Sony Ericsson W800i og K750i har både i oppløsning og antall farger helt like skjermer. Forskjellen derimot ligger i "skjerm-matten" som blir brukt. W800i har samme skjerm som Sony Ericsson sin S600, og denne skjermen er bygd opp av en "matte" som slipper gjennom mindre lys. Fordelen med dette er at den blir mye skarpere i eksempelvis sollys, men derimot ikke like bra innendørs (som K750i hvor det er omvendt, best innendørs og svakere utendørs). Har lagt ved ett bilde av en K750i ved siden av S600-skjerm. Ser du forskjellen? Videre tar jeg med ett utdrag fra www.mobile-review.com sin test av S600 som forklarer forskjellen mellom den og K750i sin skjerm, til tross for helt like spesifikasjoner på papiret: " In actual fact, the screen should be completely the same as in the Sony Ericsson K750i. All the characteristics coincide. Showing 262 K, 176x220 pixels (29x36 mm, 1.8"), TFT. No dirty trick was expected from the younger model, and a picture quality was tested then. And the first comparisons of the screens showed greater brightness and picture saturation of the Sony Ericsson K750i, and the results repeated in all the samples. Thus a seditious idea that an elder model has an artificially worsened picture, in order to the elder model could have priority. But the very next day, in a daylight we managed to open the secret. In fact, the S600's screen is the same, but has another mat, with less transparency factor. That influences the indoors photos, they get less right and saturated. At the same time, in the sun light outdoors the S600's display is seen the same way, no changes, but the K750's one gets dull, and you'll have to peer at it. This technology was mass used in Siemens products till today, but there they served for the entire product line (CX65/M65/S65), here we see a selective approach. A compromise screen version was made for those who are often outdoors. The picture quality is a critical factor for a youth device, and the S600 shows a good solution. ". Det at linsen til W800i skal jeg ikke terpe mer på foreløpig, da jeg har først og fremst har lest om det en del steder (forumer), hvor det har blitt nevnt av personer som har vært troverdige ved tidligere anledninger. Mine foreldre har en bekjent i utlandet som jobber for Sony Ericcson (tidligere arbeidskollega av min far), og han ikke er av dem som vil dele noe særlig inside-info (noe jeg syntes er meget synd). Men jeg mailet han i går og fikk bekreftet at når det gjelder skjermen så har jeg rett, den er ikke samme som K750i sin, mens når det gjelder linsen så måtte han undersøke. Han har forøvrig bl.a. en W800i selv, men da han ikke bor i samme land som meg så har jeg ikke fått muligheten til å sammenligne den med min egen K750i. Du får tro hva du vil, jeg er ikke her for å overbevise deg, men derimot for å dele den informasjon jeg får tak i. Og det er jo litt av poenget med ett forum. At du begynner å stille spørsmål ved min troverdighet, det får stå for din regning. Det virker som om du tar ting personlig, dette er bare ett forum og alle bør få lov å komme med sine egne meninger, enten det er meninger og informasjon andre tror er riv ruskende galt. I dette tilfellet er det snakk om ett produkt som ikke er utpå markedet enda, så dermed får vi være enig om å være uenig foreløpig, til vi alle kan sammenligne selv! Endret 13. juli 2005 av escobar Lenke til kommentar
jevel Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 (endret) Jeg vet godt hvem Bengalboy er, og jeg er fullstendig klar over hva han står for. Hvis du kjører et kjapt søk på brukeren min på Esato så vil du se at jeg har vært med siden T68 på Esato. Det betyr imidlertid ikke at jeg er nødt til å like testene hans, som jeg ærlig talt ikke gjør. Synes det er sylharry å blande fjolleberter inn i testene. Burde ha vært et eget bildegalleri i stedet for å legge det innimellom slik han gjør. Når det så gjelder skjermen, så ser det ut som vi snakker forbi hverandre. Jeg har ikke snakket om hvilken av skjermene som er laget for utendørs bruk eller ikke, kun om skjermkvalitet. Denne defineres av oppløsning og fargedybde, som er klin lik på de to mobilene. Det sier seg selv at en mobil som er laget for å bruke som Walkman vil brukes ute, så at SE har valgt samme filter som på S600 ser jeg ikke som usannsynlig. Ditt argument, derimot, om at dette var gjort av SE for å spare penger blir jo helt absurd i så tilfelle. Skjermene er jo like, kun lysfilteret som er endret. Jeg er heller ikke her for å krangle med deg, men synes det er veldig viktig at folk som deg (som har en del kunnskap og som deler aktivt av den) er presise i utsagnene sine. Hvis du lager innlegg som kan misforstås så vil en eller annen gjøre det og starte å spre feilinfo umiddelbart. Dette er nesten unikt for internett og har ført til mye rart. (Ref. min henvisning til IBM harddisker over.) Så for å oppsummere: - Skjermene på K750i og W800i er like. Lysfilteret på K750i er laget for innendørs bruk, på W800i for utendørs bruk. - Det går rykter om en endring av bildebrikke, men disse er ennå ikke bekreftet av noen. -Ryktene om en dårligere skjerm på W800i er lagt døde. -KJ EDIT: L er ikke M... Endret 13. juli 2005 av jevel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå