satek777 Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Er det noen som kan forklare meg hvorfor jeg bare kan koble meg opp til nettet via modemet og ikke trådløst? Har en D-LINK DI-514 som maskinen mottar signaler fra (funker bra), men vil altså ikke koble seg opptil nettet. Har forsøkt å bytte ssid, restarte, men niks. Alt ser ut til å være i orden i konfigurasjonene; ip, gateway etc. oppgir (tilsynelatende) ok verdier, men det ser ut til at signalene ikke vil gjennom den trådløse. Hvis det er noen som kan hjelpe er jeg VELDIG takknemlig, hvis ikke pælmer jeg skiten i søpla og kjøper en switch (3 maskiner, derfor). OS: XP SP 2 Internettlevereandør: Nextgentel (måtte de brenne i helvete like lenge som jeg har ventet i telefonkø.) Lenke til kommentar
mhw357 Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Er ikke modemet fra NTG også router? Får dlinken også IP? Lenke til kommentar
satek777 Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2005 joda, klart modemet er en router. det jeg mente var at jeg må koble meg direkte til modemet med kabel for å komme meg på nett. og jo, d-linken får ip. Lenke til kommentar
holvik Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Hvis du kobler maskinen din med kabel til en av LAN portene på D-linken ,kommer du på nett da ?? Hvis ikke tror jeg du har ett router-router problem. 2 routere etter hverandre er ikke bra. Lenke til kommentar
satek777 Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2005 nei, det funker ikke med kabel til d-linken. men jeg er rimelig overbevist om at problemet ligger der, ja. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Har du satt fast IP på wirelesskortet ditt, eller mottar du fra DHCP? Får du pinget routeren? får du pinget noe som helst? Lenke til kommentar
BKB Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 (endret) du kan jo sette routeren fra ngt i pass-trough mode, så d-linken oppererer som router. eller visa versa som jeg håper du har gjort, altså disable'a i d-linken så den oppfører seg som et trådløst aksess punkt. Endret 10. juli 2005 av BKB Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Ikke noe prinsipielt galt med å ha to rutere etter hverandre. Det kan sammenlignes med å bruke to trakter etter hverandre når du fyller bensin på en kanne. Du sier at ingen signaler tilsynelatende kommer gjennom - hvordan har du testet dette? Lenke til kommentar
satek777 Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2005 Beklager at jeg ikke har svart tidligere. Jeg har fast IP. Routeren kan pinges. Hva er "ngt i pass-trough mode?". OK, er det slik at jeg kan benytte routeren som et modem, direkte tilkoblet til uttaket? Hvis det er tilfelle, da trenger jeg bare en ny kabel? (ettersom kabelen fra modem til vegg ikke passer til wan-kontakten i den trådløse). Og så svaret på siste replikk: vel, jeg tror at jeg ikke kommer igjennom fordi at jeg ikke får pinget noe som helst, hverken fra run - cmd - ipconfig - ping eller fra d-link programmet.l Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 viktig spm nr 2: pinger du ipadresser eller pinger du domenenavn? får du ikke pinget domenenavn, kan det være fordi du har feil i dnsoppsettet Lenke til kommentar
satek777 Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2005 får ikke pinget domenenavn. det er selvfølgelig mulig at feilen ligger i oppsettet. men jeg har ikke gjort noen endringer og kjører helt standard oppsett. det har funket i 1 år før den plutselig streiket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå