Gå til innhold

Forsvining av mp3'er, men kan fortsatt spilles av

Anbefalte innlegg

Hallo

Hadde en mappe full av mp3 filer på ca. 8 gb. Nå er mappen plutselig blitt mye mindre, nærmere bestemt 361 mb. Det rare er at fordeom meste parten av filene i mappa er borte kan de fortsatt spilles av i Mediamonkey. Finner ingen mp3'er utav de som er borte når jeg søker.

Wass is wrong? Disken er en vanlig Maxtor 40 gb IDE.

Takk for svar. Om noen finner problemet her redder de dagen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tja. du sier at du får til å spille filene i MediaMonkey. hvordan i all verden klarer du det? filene er jo borte? med andre ord det kan umulig være borte. vet ikke helt hvordan det er i MediaMonkey, men i Windows Media Player blir det laget et bibliotek som musikken blir samla i, iTunes har også sånn bibliotek tror jeg. jeg tror muligens at MediaMonkey også har det slik, med andre ord så må musikken din som du sier da har forsvunnet finnes en plass på disken allikevel.

hehe for du kan jo ikke spille av noe som ikke finnes. det ville jo vært dumt :p. har du søkt etter .mp3 under søk.

det du også kan prøve er dette: gjør slik at alle sjulte filer vises. Tools->Folder options->View show hidden files and folders.

når det er gjort går du til C:\Documents and settings\Your User\Recent.

i den mappa ligger de fleste filene som har blitt spilt av den siste tiden. blant annet skal mp3 sanger samles der. riktignok som snarveier, men går an å spille dem av derifra også, SÅ LENGE FILENE FINNES. prøv å åpne en av dine mp3 filer der, hvis du klarer å åpne filene og spille dem av MÅ filene finnes på harddisken. hvis du ikke får spilt dem av blir det litt vanskelig.

det KAN jo hende at noen av filene er sjulte da. noen av mp3 filene altså. er ikke umulig det.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Altså Mediamonkey kjører et bibliotek ala det I Tunes har. Der har jeg scanna inn alle sangene og albumene. Når jeg bruker søk og skriver navnet på mp3'en finner den ingenting (windows). ARGH, blir gal!

Edit: leif

Endret av lord_vivec9
Lenke til kommentar

Poenget er at de er der, men ikke vises og windows raporterer mappen som engang var på 8gb, til nå å være 361 mb. Den store tryllekunsten er at jeg får spilt de av i et program.

Det raporteres åsså i avspilleren at de ligger der de skal. Filbanen er riktig med andre ord.

Endret av lord_vivec9
Lenke til kommentar

Har samme problem selv. Det som jeg fant ut av var at enkelte mapper forsvant og kom til syne i windows litt etter hvordan jeg behandlet biblioteket i Mediamonkey.

Jeg fant ut at problemet ofte oppstod når jeg hadde to mapper med samme navn i samme mappe. Jeg trodde ikke det skulle gå an men det gjør altså det, dersom jeg har en mappe som f.eks heter BOM og jeg lager en til som heter BØM, da vil i noen tilfeller BØM bli til BOM og erstatte gamle BOM. Jeg tror det har noe med å gjøre at ikke biblioteket klarer å takle Æ, Ø og Å på en skikkelig måte. Så har du en mappe med Bjørn Lynne og skal rippe en cd til med Bjørn Lynne gjennom Mediamonkey til MP3 folderen din, da vil kanskje Bjorn Lynne erstatte den gamle Bjørn Lynne mappen din. Alle filene kan selvsagt spilles av i Mediamonkey siden Mediamonkey vet hvor filene er, selv om windows ikke gjør det.

For å klargjøre det litt. ;) Begge mappene eksisterer fremdeles men viser til samme "under mappe" Derfor vil du se det samme innholdet i både Bjørn Lynne og Bjorn Lynne. Måten jeg gjorde det på var å klippe ut den nye Bjorn Lynne mappen og legge den et annet sted. Dermed dukket den gamle Bjørn Lynne mappen opp igjen med det gamle innholdet.

Hos meg skiftet det derfor ofte litt mellom hvilke mappe som ble vist.

Forstå det den som kan.

:)

Endret av KongeOdin
Lenke til kommentar

du prøvde ikke å overføre dem via Windows da? jeg tviler egentlig på at dette ville forekommet om du hadde brukt en annen Mp3 spiller. hos meg har det aldri skjedd. har flere mapper på samme partisjon med samme navn jeg. aldri hatt problemer jeg.

Lenke til kommentar

Fikk overført nu. Og det er en Creative, så man må overføre igjennom den crappye softwaren deres uannsett. Trikset for å få overført er å legge spilleren på en "flat" plass, dermed bevege på musa slik at skjembeskytteren ikke popper opp.

Edit: Btw, dette har skjedd på begge Creative spillerne jeg har hatt opp igjennom tidene. Tror heller det er den elendige softwaren dems som ikke er så god. :p

Endret av lord_vivec9
Lenke til kommentar

Å ha flere mapper med samme navn går bra, så lenge de ikke ligger i samme mappe. F.eks. mappenavnene Bjorn og Bjørn i samme mappe.

Prøv selv på skrivebordet.

1: Lag mappe med navnet Bjørn.

2: Lag mappe med navnet Bjorn.

Skjønner`ru ell? D æ windows ke sant.

:p

Edit: Mediamonkey biblioteket klarer å rote det til hvis jeg vil lage en mappe nr 2.

Det er mulig nyere versjoner av mediamonkey har ordnet problemet.

Ellers er programmet bra.

Endret av KongeOdin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...