Gå til innhold

Non-native oppløsning og skarphet på LCD-skjerm

raathass

Anbefalte innlegg

Folkens.

Muttern trenger ny skjerm, og ønsker seg en LCD-skjem da denne flimrer langt mindre enn en CRT.

Imidlertid begynner alderen å sette sitt preg, og synet er ikke lenger som det en gang var. Det er faktisk såpass at 800*600 oppleves som riktig oppløsning på 17" :-).

Praktisk sett er 800*600 en vits, og vi må derfor minst opp i 19" for å få noe som duger.

Hvordan er det å kjøre 1024*768 på en 19" med panel på 1280*768? I gamle dager var det i hvert fall drepen å kjøre ikke-native oppsløsninger på LCD-skjermer på laptops.

Driver dog å eksperimenterer litt med skrift- og ikonstørrelse etc så det kan tenkes at det er mulig å kjøre høyere oppløsning. Det hadde dog vært ok å fått noen praktiske erfaringer :-).

/t

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke å anbefale ikke native løsninger på en LCD skjerm. Skal man gjøre det er det beste å kjøre 800 x 600 på en 20" som er nativ i 1600 x 1200 , ergo passer dette matematisk

Når det er sagt kjører mine foreldre 800 x 600 på en gammel 17" LCD de fikk av meg. Og de er jo kjempehappy.

Dog tror jeg hun klarer nativ 1280 x 1024 på en 19". Det er bare en vanesak. Og skulle hun klage kan du sette opp størrelser på ikoner. Under guider på hw, finner du en LCD guide. Mener jeg nevner noen løsninger der .D

Lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...