Curtis Jackson Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Heisann, jeg har nå en 17 år gammel søster som ikke har peiling på pc. Ja du gjettet rett hun bruker kazaa har fult av spyware osv. Da trenger jeg litt hjelp til å få den kjerringen ut av nettet eller bare rett og slett blokke all trafikk ut og inn fra pcn hennes. Men alt må gjøres fra min pc, kan gjerne formatere pcn hennes o.l. Men som sagt DET MÅ GJØRES FRA MIN PC. Håper dere har noen ideer rundt dette. vet jeg er en evil man, men når jeg ikke kan game blir jeg forbanna. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Hvorfor vil du gjøre dette? Fordi hun bruker for mye båndbredde på nettet? Isåfall kan du bruke NetLimiter og sette grensen til ønskt antall KB/s. Lenke til kommentar
Curtis Jackson Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2005 hun har fult av spyware osv på pcn og alt fucker nettet seriøst. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Jeg ville heller kjørt antispyware og antivirus hver uke på den. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Gå inn på routeren og blokkere hennes nettverks-IP (eller MAC-adresse)? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Hva er hensikten med å formatere maskinen hennes? Da må hun jo få noen til å legge inn OS på nytt, og da varer det jo ikke lenge før spywaren er der på nytt. Skjønner ikke hensikten ut over det å være slem, og det hjelper jeg det ikke med. Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Innstaller heller spybot eller ad-aware på maskinen hennes for å få fjerna spyware. Lenke til kommentar
Curtis Jackson Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2005 åå føckings englebarn dere var da. Hjelp meg å vere ond. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 åå føckings englebarn dere var da. Hjelp meg å vere ond. Jeg kan love deg at du dør en smertefull død hvis du formaterer hele hardisken hennes, og hun mister allt hun eier å har på den.. Derfor synes jeg du heller burde snakke med henne, å forklare saken, så kan jo hun ta backup av tingene hun ikke vil miste først, så kan du ta en grundig formatering, med etterfølgende reinstalasjon av spyware/virushemmende programmer. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Hva med å bare hjelpe henne med å holde maskinen ren da? Kazaa-lite, og ad-aware etc etc. Det blir bare et helvete hvis du skal ødelegge for henne med maskina.. Trust me. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Det er absolutt en fordel med antivirus på maskinen også. Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Du bør nok heller snakke med henne, lær henne litt om hvordan opptre på internett osv. Så tar du backup av bilder, musikk osv på pcen hennes, formaterer disken og installerer windows på nytt... Så bytter du ut kazaa med limewire PRO (viktig med PRO, den er spyware fri), installerer Microsoft antispyware, Avast antivirus og netlimiter. Da holder du pcen hennes fri for spyware, virus osv og du kan begrense hennes båndbredde slik at hun ikke bruker alt... Lenke til kommentar
Pels Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Sjekk innom her http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=441106&hl= Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 (endret) Sjekk innom her http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=441106&hl= du kommer til å få igjen. dakar deg når hun kommer med saks og kniv bort til pc en din:P så velg heller det snille alternativet du: gjør som sagt. ta backupp av bilder, private filer osv. formater, legg inn antivirus(avg er gratis og veldig bra antivirus program) og spybot program(ad-aware gjør susen) så kan du eks få bytta ut kazza, til eks: limewire pro, beshared osv Endret 10. juli 2005 av mr.nauz Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 åå føckings englebarn dere var da. Hjelp meg å vere ond. Gjør som de anbefaler du. Hjelper du henne med å holde maskinen ren har du en varig løsning istedet for en forbanna søster. Så var det sagt. Men uansett løsningen du velger har du postet på feil sted. Dette er et forum for hardware-relaterte spørsmål som ikke har sin egen kategori. Spørsmål om spyware med mere hører hjemme annentsteds på forumet, nærmere bestemt under Programvare:Sikkerhet. Spørsmål om nettverk har sin egen kategori her under Hardware. Prøv en av de stedene med en mer konstruktiv innfallsvinkel til problemet. Stenges på grunn av feilpost. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg