Gå til innhold

mplayer problemer ved fullscreen


Anbefalte innlegg

Hei

jeg har et problem som jeg lurer litt på, jeg får nemlig ikke til å ta fullscreen på maplyer. Den beholder bilde slik det orginalt(?) ble laget i, men nekter å blåse det opp. Dette hadde jeg ikke problemer med før, men når jeg bytta distro og la det inn på nytt var det slik.

"New_face failed, maybe the fontpath is wrong?" er også en feilmelding som dukker opp når jeg starter mplayer, mern det funker fint, men kan feilen ligge derf? at det fucker opp noe?

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

aha.. kanskje det har noe med at jeg ikke har installert skjermkortdrivere enda..?

 

 

offtopic: spurte om noe cpp bibliotek.. får problemer med at maskina ikke finner stien, eller noe slikt. Men når jeg så etter hadde jeg inne flere versioner av cpp lib greier..(hehe, greier..) kan disse ødelegge for hverandre?

Lenke til kommentar

hai

Prøvde det første der, men å skrive mplayer -vo xv filnavn. DA fikk jeg zooma så mye jeg ville, men det skjer ikke når jeg bare dobbeltklikker på en fil.

Får som sagt også ei feilmelding når jeg starter en fil ved å dobbeltklikke på den.. da kommer:

"New_Face failed.Maybe the font path is wrong.Please supply the text font file"(og en filstring som viser hvor du finner den??)

Kan dette være med å skape problemer?

Lenke til kommentar

Prøvde det første der, men å skrive mplayer -vo xv filnavn. DA fikk jeg zooma så mye jeg ville, men det skjer ikke når jeg bare dobbeltklikker på en fil.

Det er jo ikke så rart, du må lagre innstillingene dine. Legg til vo=xv i ~/.mplayer/config

Får som sagt også ei feilmelding når jeg starter en fil ved å dobbeltklikke på den.. da kommer:

"New_Face failed.Maybe the font path is wrong.Please supply the text font file"(og en filstring som viser hvor du finner den??)

Kan dette være med å skape problemer?

Nei.

Lenke til kommentar

den configen var tom, men la inn det du sa og ble desverre ikke noe bedre av det.. trodde det gikk, da det funka på første film jeg testet det på, men det andre funka ikke.. har da hatt mplayer på andre distroer, da dette ikke har vært et problem... dæng :thumbdown:

Lenke til kommentar
vet såvidt hva det betyr, aner ikke hvordan det gjøres. Var deffinitivt ikke derfror jeg valgte ubuntu :blush:

cd
mkdir src
cd src
wget http://www1.mplayerhq.hu/MPlayer/releases/MPlayer-1.0pre7.tar.bz2
tar xvjf MPlayer-1.0pre7.tar.bz2
./configure
make
sudo make install

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...