Gå til innhold

Ny PC til gaming (counter-strike) [10 000,-]

Anbefalte innlegg

Ja har planer om å kjøpe meg ny pc, til ca 10 000 (trenger ikke være så dyr)

Min pc nå;

-Stort kabinett

-Msi hovedkort

-p4 2,4ghz

-ati radeon 9700

-2x Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB Unbuffered, Non-parity, 64Megx64, CL2.5

-2x 120gb hard disk

Dette vil jeg ha nytt;

-barebone

-skjermkort

-cpu

Har 10 000 jeg vil bruke trenger ikke koste 10 000 men vil ha en pc jeg kan ha en stund, må funke bra til FPS som f.eks counter-strike source iogmed at det er det eneste jeg bruker pc til.

Noen som Vil hjelpe meg med og finne ut av noe smart?!?

Endret av sondre123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ble litt kronglete å velge et skjermkort til deg ettersom jeg ikke visste hva slags tilkobling du har på skjermen din; digital/analog. Skjermkortet jeg linket til har både digital og analog, så da er vel det problemet løst. ;)

Endret av Blackthorne
Lenke til kommentar

Kommer an på hva slags hovedkort du hadde fra før, og hva slags skjermkort som da er kompatible med det (AGP/PCI-E).

Om du kan fortelle oss hva du har så kan vi lettere hjelpe deg. ;)

Edit: Jeg ser at du har en P4 2,4 gHz, som da sikkert kan klokkes opp ettersom du nå lurer på hva du kan få om du beholder det du har.

Mulighetene er mange. ;)

Endret av Blackthorne
Lenke til kommentar
Edit: Jeg ser at du har en P4 2,4 gHz, som da sikkert kan klokkes opp ettersom du nå lurer på hva du kan få om du beholder det du har.

hvor mye tror du den kan klokkes opp da, og hvordan gjør jeg dette? fikk beskjed av en kar igår om og gå inn i bios å se om skjermkortet ble brukt 100%, da viste det seg at den bare brukte 64mb av skjermkortet mitt, så jeg tok den opp til 128mb, er det like lett og klokke cpu som det var å dra skjermkortet oppo til 128mb?

Lenke til kommentar
Hva med om jeg ikke skal ha barebone med, hva kan jeg få for det, som er BRA til fps spill? (liksom bare bruke det gamle toweret mitt)

Mener du å ikke kjøpe barebone, og bruke det gamle kabintettet ditt?

Isåfall, skal du ha nytt hovedkort då?

ja det er det jeg mener, og ja nytt hovedkort..

skjermkort en av dere tipset meg om dette skjermkortet, er det ikke lurt og kjøpe et sapphire hovedkort også da?

hovedkort f.eks

Lenke til kommentar
ja det er det jeg mener, og ja nytt hovedkort.. 

skjermkort en av dere tipset meg om dette skjermkortet, er det ikke lurt og kjøpe et sapphire hovedkort også da?

Men då skal du ha: Hovedkort, Skjermkort og Prossesor, right?

CPU:Ahtlon 64 3700+ "Sandy"

HK: ASUS A8N-SLI Premium

GPU:Club3D GF 7800GTX

Billigste totalsum: 8997

Kanskje litt overkill til CS, men oppsettet skal dra det meste av spill.

Og med denne cpu kjøleren og en stillegånde skjermkortkjøler tror eg det skl bli ganske så stille.

Lenke til kommentar

Ja supersid, enten det eller en barebone er ikke sikker enda, ser ut som om jeg får mer for mindre penger om jeg ikke tar barebone...

Kan jeg få spør hva som er forskjell på "sandy"/"venice" osv?

Endret av sondre123
Lenke til kommentar
Ja supersid, enten det eller en barebone er ikke sikker enda, ser ut som om jeg får mer for mindre penger om jeg ikke tar barebone...

Garantert.

Kan jeg få spør hva som er forskjell på "sandy"/"venice" osv?

Venice har 512KB L2 Cahce mens "Sandy" har 1024KB.

Vet ikke om det er forkjellig produksjons prosses på de?

Lenke til kommentar

Begge har 90nm produksjonsprosess, eneste forskjellen er som sagt at "San Diego" har 1mb cache i forhold til "Venice" med 512kb.

Og ja, barebone koster litt mer enn om du skulle kjøpt et kabinett, en eventuell strømforsyning og hovedkort separat. Men det tar mye mindre plass og det sitter da hovedkort og strømforsyning i de fra før (Rettferdiggjør egentlig ikke prisen).

Endret av Blackthorne
Lenke til kommentar

Det skal ikke så mye til for å kjøre CS source! 7800gtx er veldig overdrevet! (hvis du ikke skal spille Swat 4 eller BF2 Osv......)

Pass på å ha mere enn 512mb ram og mere enn 2.0ghz!

Bra spillekort!

Dette burde du ta en titt på......men hvis du har lyst til å kjøpe en bra Spillekort!

Det er ditt valg!

Lenke til kommentar
Det skal ikke så mye til for å kjøre CS source! 7800gtx er veldig overdrevet! (hvis du ikke skal spille Swat 4 eller BF2 Osv......)

Pass på å ha mere enn 512mb ram og mere enn 2.0ghz!

Bra spillekort!

Dette burde du ta en titt på......men hvis du har lyst til å kjøpe en bra Spillekort!

Det er ditt valg!

egentlig er det bare cs 1,6 jeg har planer om å bruke det til, kanskje q4 når det kommer

men vil liksom ha 100 fps all the way.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...