Gå til innhold

problem med windows? eller hardware?


Anbefalte innlegg

bygga en pc til en kompis for en stund siden og den har fungert fint i over en uke nå.. men for noen dager siden når han skulle starte den så kom han bare til windows xp startup bildet så restarter maskinen?. har testa i sikkerhetsmodus også.

 

cræsja windows tenkte jeg og ba han boote fra cd'en. han hadde vist prøvd å stilt det tilbake noen dager men det funka vist ikke.. samme problem når han skulle restarte etter at det var ferdig. han ringte meg akkurat og sa det. så nå skulle han prøve å reparere det og vist ikke det funket skulle han formatere, men han vill helst ikke formatere, fordi da mister han alt stashet sitt.

 

jeg begynner å lure om det er noe hw feil. ettersom den funka knirkefritt dagen før. og neste gang han startet var den slikt. skal prøve å boote fra knoppix linux etterpå og se om det går smertefritt.

 

noen som hvet om det kan være hw feil?.. vet det er litt tidlig å starte en tråd før vi har testet alt men jeg begynner å bli bekymret :(

 

edit: den blir formatert nå.. venter i spenning

Endret av complexity
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du sikker på at du satte inn stor nok strømforsyning?

 

Har du prøvd med andre ram brikker?

 

Sjekket alle koblinger inne i maskinen?

 

Det har ikke vært lynnedslag i det siste?

 

Der har du i hvertfall noen sjekk punkter å tygge på :)

Lenke til kommentar
Er du sikker på at du satte inn stor nok strømforsyning?

 

Har du prøvd med andre ram brikker?

 

Sjekket alle koblinger inne i maskinen?

 

Det har ikke vært lynnedslag i det siste?

 

Der har du i hvertfall noen sjekk punkter å tygge på :)

ja jeg er sikker på alt det der ;)

 

vi har nå formaert den, og hittil har den funket fint. men han får ikke drivere før i dag. så vi får se.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...