Gå til innhold

USB problemer med iPod

Anbefalte innlegg

iPod krever:

- Innebygd høeffekts USB 2.0 (eller høyeffekts USB 2.0-kort installert)

- Eller innebygd FireWire (eller FireWire-kort installert) og iPod Dock Connector- til-FireWire-Kabel (tillegsutstyr)

Se på dette bildet. Virker som om jeg ikke har USB 2 men 1.1.

Hovedkortet er: SIS Silicon Integrated Systems SiS735 CPU to PCI Bridge

Det går å laste inn sanger og slikt på iPoden nå men det går jo mye raskere med USB 2.

Noen som kan kjøpes, gjøres, eller fikses her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du fikk tydligvis ikke fiksa problemet etter sist gang. Men det er kanskje ikke rart at den metoden ikke fungerte siden det du ikke har SiS 7001-brikkesett. Last ned SiS USB 2.0 Driver for Win2000/XP her. Det skal fungere for deg. Det ligger inne driver, installasjonsprogram for å installere og .reg-fil for å fikse XP-problemet med ditt brikkesett. Problemer for eldre SiS-brikkesett med USB 2.0 ser ut til å være et vanlig problem, men denne pakken skal altså klare det. Selvfølgelig er det ingen garanti for at det vil fungere, men hvis ikke må du bare avinstallere den.

Kjør filen som heter USB20.exe (eller noe sånt).

Husk å pakk ut alle filene før du starter å installere!

Forresten, så støtter brikkesettet ditt opptil 6 USB 2.0-porter, teoretisk. :yes:

Lenke til kommentar
Forresten, så støtter brikkesettet ditt opptil 6 USB 2.0-porter, teoretisk. :yes:

Hei tusen takk. Holder på å laste ned nå.

Men kan jeg få seks porter? Hadde vært genialt. Kan jeg kjøpe en eller annen tin og koble på slik at jeg får flere USB utganger dA? hadde vært genialt. Trenger det. Hvor og hvor mye?

Lenke til kommentar

Les om brikkesettet brikkesettet ditt. Men legg merke til at dette er brikkesettet, ikke HKet. For å få flere USB-porter må du også har tilkoblingspunkter på HKet ditt. Dette er enten ved form av 4x2-(han)pinner (tror jeg, sjekk hovedkortmanualen din om du har og hvor de evenuelt er) eller så kan du koble inn PCI-kort som gir deg flere USB-porter (les om PCI/USB-kort). Det siste er kanskje det enkleste. Se prisguiden.

Har du testet driveren?

Lenke til kommentar

Har testa den nedlastingen du ga meg og startet den innstalleringen du sa. Fikke en feilmelding under instalasjonen men det stod bare noen tall. Jeg klikka ok og det stod at installeringen var fullført. Jeg restartet maskinen men merker ikke noen hastighets hopp akkurat. Hvordan kan jeg sjekke om det er usb 2 nå?

Lenke til kommentar

Start - Høyreklikk på "Min datamaskin" - Egenskaper - Maskinvare - Enhetsbehandling - Trykk på plussen ved siden av "Universal seriell busskontroller" og se om det står noe med ordet "Enhanced" i seg. Sjekk også om det står noen "Ukjente enheter" øverst (med et gult spørsmåltegn til høyre).

Forresten prøvd å legge til den .reg-fila også? Prøvd å gjort det før installasjonen? Eller hvis det er en ukjent enhet som står der, som har en navn som kan minne om høyhastighets-USB, kan du dobbeltklikke på den, velge installer driver fra et bestemt sted, og deretter finne fram til der du pakket ut driverpakken, og velge den XP-mappa (lang setning). Det burde også gå - normalt. Men så har jo disse SiS-brikkene litt problemer. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...