Rivers Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 (endret) Alle SVCD plater jeg har vært borti blir alltid tolket av TV-apparatet som et anamorft signal. Dvs. bildet blir sammenklemt i høyden selv når bildet ikke skal det. Finnes det innstillinger i Nero 6 som jeg kan velge så SVCD platene mine ikke får sammenklemt bilde? (har lett, men ikke funnet noe) Ja, jeg vet at de fleste fjernkontroller har en 16:9 knapp som kan få bildet til å bli fullskjerms 4:3 igjen, men det burde være unødvendig å bruke den. (det er jo utrolig slitsomt å måtte trykke på en ekstra knapp ) Endret 10. juli 2005 av Rivers Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Gjelder det avspilling fra PC -> TV eller standalone DVD spiller -> TV? Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2005 Gjelder det avspilling fra PC -> TV eller standalone DVD spiller -> TV? Fra en helt normal DVD-spiller tilkoblet en helt normal TV. De er koblet sammen med en scart ledning og når jeg da skal spille av en kjøpe-DVD så velger TV selv riktig bildeformat. Men med en SVCD plate i skuffen velger TV alltid å vise bildet anamorft!!! Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Mest sannsynlig en setting i DVD spillere, eller så er DAC'en der av litt "laber" kvalitet. Får du testet SVCD'en på en annen spiller, eller PC? Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2005 DVD-spillerens TV innstilling er 16:9 for da justerer TV selv bildet fra anamorfe DVDer til riktig bildeformat ved å tegne opp linjene tettere. Setter du DVD-spilleren til denne jobben så hopper den over hver fjerde linje for å oppnå riktig bildeforhold = lavere oppløsning og diverse flimring i bildet... På de andre TV-instillingsvalgene jeg hadde så var det nettopp DVD spilleren som gjorde bildet lavere (for lavt). Eneste valget jeg hadde på tv-apparatet nå var å gjøre bildet ENDA lavere... Virker som om SVCD plater har en kode som ALLTID forteller TV og DVD-spiller at platens bilde ER anamorft... selv om dette ikke alltid er tilfelle! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå