sobi Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 (endret) Først system setup: Shuttle SN95G5 AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz 1 GB some fancy brand-name RAM Gigabyte 6600GT Silentpipe. 2x Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 Så selve problemet: Har laget noen tråder om problemet mitt før, men nå som jeg har i stor grad luket bort eventuelle problemkilder, håper jeg at det er noen som kan hjelpe meg. Jeg har prøvd å installere Windows XP, clean install, på både S-ATA, og IDE-disker. Begge har til felles at ting fungerer helt slik som de skal, helt til jeg installerer Nvidia forceware-drivere. Etter at display-driverne fra nvidia er installert, vil den ikke spille av videofiler. Om jeg starter en videofil, får mediaplayer ~99% CPU load, og maskinen blir ellers ubrukelig. Jeg har prøvd med forskjellige mediaplayere, og forskjellige codec. Problemet gjelder alle typer videofiler. Jeg har også prøvd med forskjellige 7x.xx versjoner, uten noe videre hell. Det eneste som virker slik noenlunde, er Omega-drivere (basert på forceware 6x.xx). Jeg får ca 6000 poeng i 3Dmark 2003, og ca 800 poeng i 3Dmark 2005. Jeg vet ikke om dette er vanlige scores for et uklokket 6600GT-kort, men jeg vet i alle fall at ytelsen i Battlefield 2 er gått krafig ned siden problemet oppstod. Har også lest på diverse reviews av 6600GT-kort, at de ligger på ~8000 poeng i 3Dmark'03, men det kan selvsagt bare være jeg som er på syre. Nå har jeg virkelig ikke anselse på hva som kan være galt, men heller mest mot at grafikkortet er defekt. Jeg har letet en god del etter andre som har likt, eller hvertfall et litt lignende problem, men det virker som jeg er helt alene. Håper det er noen som kan hjelpe. I mellomtiden vil jeg sitte i spenning og vente, vuggende i et hjørne. mvh Bjørn Haugland Endret 10. juli 2005 av sobi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå