KennethJS Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Hei. Er på besøk hos kjæresten, og hun har bredbånd. Jeg har med laptopen og klarer ikke komme meg på nettet. Når hun flyttet inn var det bare å sette inn kabelen, så var nettet i gang. Men når jeg skulle gjøre det samme får jeg bare opp at jeg har begrenset eller ingen tilgang. Har prøvd noen forskjellige ting, men får det ikke til å fungere. Noen tips? Takk' Lenke til kommentar
gunnard Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Sjekk at IP-adressen din og DNS-serveren blir automatisk bestemt (er dynamiske). Er disse statiske vil de fleste DSL- / bredbåndleverandørene ikke godkjenne deg selv om dere har kontakt. Dermed begrenset forbindelse... Lenke til kommentar
KennethJS Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2005 men må jeg gjøre noe på hennes maskin først da eller= litt usikker. Lenke til kommentar
gunnard Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Hvis begge er direkte koblet til bredbåndet (eventuelt fra bredbånd til hub/switch og så til begge) så trenger du vel ikke gjøre noe med hennes maskin dersom hun allerede er på nettet. Skal du gå gjennom hennes maskin på nettet må du bare fikse på de avanserte egenskapene til nettverkstilkoblingene hennes (noen ganger klarer ikke win dette selv om de påstår at det skal gå).. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå