Gå til innhold

Treig dvd-brenner. NEC

Anbefalte innlegg

Sitter her med en nec dvd brennerl, holder nå på og brenne ut en iso på 2gb. På 8x hastighet, har til nå tatt 30min, og den er kommet 50%. Det er da ikke normalt?

Bruker Nero v6 til brenne program.

Mens jeg skriver nå , så går det en stund fra jeg skriver til jeg ser

teksten komme her. Bruker Opera.

PC:

Amd Athlon xp2600

Seagate Sata Disk 200gb

Asus A7N8X-E Deluxe Hovedkort

Geil 512x2 pc 3200 Ultra

NEC DVD-brenner IDE ND-2500A, Bulk Sort

Hva kan være grunnen til at det skal kreve så mye å brenne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er nok isoen det er noe galt med. Kanskje programmet du bruker til å åpne det ikke fungerer. Skjedde her en gang, og hadde samme symptomer.

Hmm, ser ikke ut til det, tok å mixa sammen en dvd iso, putta noe filer og sånnt oppi. Nå tar 1% 1min, dvs 100% = 100min :ermm:

Dette skal liksom være 8x :p

Lenke til kommentar

Har hatt et lignende problem med CD-brennern min. Den tok alle ressursene av maskina mi da den brent, og etter den var ferdig oppgav Nero 6 Reloaded: "Avoided errors 548 times" eller noe. Windows Media Player og lignende brente feil. Jeg oppdaterte drivern (ikke reinstallert den samme, for det fungerte ikke!), og så var alt fint. Fungerte også å reinstallere Windows, men det er mer stress.

Lenke til kommentar
Har hatt et lignende problem med CD-brennern min. Den tok alle ressursene av maskina mi da den brent, og etter den var ferdig oppgav Nero 6 Reloaded: "Avoided errors 548 times" eller noe. Windows Media Player og lignende brente feil. Jeg oppdaterte drivern (ikke reinstallert den samme, for det fungerte ikke!), og så var alt fint. Fungerte også å reinstallere Windows, men det er mer stress.

Driveren? tenker du på firmware til brenneren?

Lenke til kommentar

Ser ut som NEC mener at man bare skal bruker drivern som følger Windows. Fant på andre steder da, pleier og være gode de også (min erfaring). Last ned enten firmware 1.06 eller firmware 1.09a. Hvis de ikke fungerer er det bare å avinstallere de og installere den nesten-fungerende XP-driveren igjen.

Merk at problemet mest sannsynlig har kommet med et program som har integrert veldig godt til DVD-drivern for å gi bedre ytelse. Den har klart å tukle (kan komme etter en god periode) og siden delen ikke opprinnelig var med i drivern blir ikke det avinstallert med drivern og vedvarer derfor etter å ha installert samme driver på nytt. En ny (firmware-)driver vil derimot kunne fungere etter som at filene er da annerledes, og det som tuklet før nå blir ting som peker på ingenting. Ganske sikker på at det var Musicmatch Jukebox som tukla med min etter at jeg la inn godt hundre CDer. :cry:

Lenke til kommentar

Begge de to firmware programmene forteller meg at de ikke finner brenneren min.

Mulig jeg har ND-2510A. Selv om det stod på komplett sine sider der jeg kjøpte den at jeg hadde en ND-2500A.

Prøver å legge inn for den da.

EDIT: nopp :cry:

jaja, får leve med at det tar rundt 60min å brenne ut en dvd.

Endret av Stig Jøran
Lenke til kommentar
Bør jo fungerer hvis du har den DVD-brenner komplett sier. Hvis du ikke får til med ND-2510A-drivern heller så last ned SiSoft Sandra for å finne ut hva slags DVD-brenner du egentlig har.

SiSoftware Sandra

General Information

Class : CD-ROM/DVD

Device : DVDRW IDE1008

Warning : Cannot obtain drive information; check that a disk is in the drive and it is correctly formatted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...