Gå til innhold

En stille cpukjøler til socket 939. Forslag?

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen der ute. Jeg har nettopp bygd ferdig pc'n min. Så har jeg da funnet ut at jeg kan ikke sove ved siden av pc'n så lenge den cpu kjøleren som følger med de vanlige amd prosessorene fortsatt er der.

Jeg vil og må fjerne den boxed vifta straks. :no: Vil ha en som er veldig stille, siden de fleste komponentene mine ligger på rundt 15db, utenom harddisken da og selvsagt cpuvifta.

Jeg er villig til å bruke en del penger rundt 200-300kr.

Så er jeg ikke så sikker om jeg kan ha så stor vifte siden kabinettet mitt ikke er så stort heller. I tillegg så vil jeg ikke ha noen tunge greier. :p (har ikke festet alle skruene på hovedkortet, redd for at den skal knekke) :blush:

Kabinett: Silverstone SST-TJ02 Miditower, Sølv Aluminium (Uten Strømforsyning)Silverstone SST-TJ02 Miditower, Sølv Aluminium (Uten Strømforsyning)

CPU: AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte

Hovedkort: Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI, Socket -939,S-ATA,Dual-GbLAN,Firewire,PCI-Ex16

Mvh.

Uranus89

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe.. vel men de skruene som følger med silverstone er litt morsomme, så jeg orker ikke å skru dem på, det er med sånne klemmer du må klemme inn og når jeg prøver å skru hovedkortet inn i de klemmene. Gjett hva som skjer da?Da tyter de ut igjen.

Okay åja så det er det cool'n quiet funksjonen er til. Vent skal teste.

Er det noen som kan forklare meg litt mer om den? Speede den opp/ned farten automatisk og sånt når det trengs?

Edit: Okay har skjønt den. nå er den på 1000.00 MHz

og 1.0750 v

Men den bråker litt? Er det kanskje ikke cpu'n? Tror dere det vil skje noe hvis jeg f.eks drar ut vifteledningen og prøvestarte for å se om det bråker mindre?

Endret av anderenlee
Lenke til kommentar
Det desidert beste valget vil være en Thermalright XP-120 med en stille 120mm-vifte på toppen.

Vil det det? Blir det ikke dyrt?

Oi hvordan klarer komplett å selge den vifta til 300kr? :thumbdown:

tror ikke jeg orker å bestille over nettet, stikker en tur innom databasen eller noe liknende.

seriøst nå har jeg også funnet ut at jeg må bytte ut ny vifte. den som kjøler ned harddisken bråker også en del, men problemet er at jeg får ikke fjerna den vifta. Er det nødvendig å ha en som blåser lufta ut der harddisken ligger?

Har jo også en som blåser ut bakers i kabinettet.

Holder det egentlig med ei vifte?

Endret av anderenlee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...