Gå til innhold

Kjøre script hver time.

Anbefalte innlegg

Hvordan kan jeg få til å kjøre et script hver time uten å bruke cron-jobs? Bruker windows akkurat nå.

Skal slette brukere som ikke har klikket aktiveringslinken de får tilsendt på mail innen x antall timer. Forslag? Trenger egentlig ikke noe kode da jeg er ute etter å lære. Men om det er noen funksjoner eller lignende så hadde det vært fint å få høre om.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En alternativ måte er å ganske enkelt plassere øverst i index.php ellerno (om du henter de andre dokumentene ut med include()), en liten mysql_query() som sjekker dette for deg.

F.eks:

mysql_query("DELETE FROM users WHERE activated = 0 AND NOW() > DATE_ADD(registered, INTERVAL 12 HOUR)");

Da vil den slette alle brukere som har registrert seg, men ikke aktivert seg innen f.eks. 12 timer.

PS: Dette kan øke server-load'n om siden er hyppig besøkt.

Lenke til kommentar

Funka knall for meg ihvertfall, til å oppdatere databasen over antall gjester og brukere på siden. En side med 100 brukere, liten russe-community for skolen min som jeg lagde :p Uansett, var gjerne 10 stk på siden til enhver tid, utenom natta så klart, og merka ikke noe forskjell på lastingen av siden.

Lenke til kommentar
En alternativ måte er å ganske enkelt plassere øverst i index.php ellerno (om du henter de andre dokumentene ut med include()), en liten mysql_query() som sjekker dette for deg.

F.eks:

mysql_query("DELETE FROM users WHERE activated = 0 AND NOW() > DATE_ADD(registered, INTERVAL 12 HOUR)");

Da vil den slette alle brukere som har registrert seg, men ikke aktivert seg innen f.eks. 12 timer.

PS: Dette kan øke server-load'n om siden er hyppig besøkt.

Ja tenkte noe slikt selv. Men var nettopp pågrunn av loaden jeg ikke tenkte det var noe stas. Men takk for svar ;)

Lenke til kommentar

Ja dere har helt sikkert rett. Dette er bare et eget lite prosjekt jeg holder med på localhost. Prøver bare å lære meg å skrive så effektiv/god kode som mulig. Men som den nybegynner jeg er bør jeg kanskje vektlegge andre ting.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...