Gå til innhold

Er dette oppsettet bra, for å være spill pc?

Anbefalte innlegg

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack

Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs

DVI Digital - Digital DUAL M/M 3 meter

Digital monitorkabel han/han

Thermaltake Vifteløs CPU-kjøler

AMD Athlon64/Opteron

Logitech QuickCam Messenger Bulk

USB webkamera, mikrofon

Logitech Internet Pro Keyboard Sort Bulk

funksjonstaster, Multimedia-kontroll ps2

Logitech MX510 Performance Optical Mouse

USB/PS2

Cooler Master Aerogate III ALD-V03-UK

Sort Dynamisk Kontrollpanel, vifter mm

AMD Athlon 64 3000+ 1.8 Ghz BOXED

Socket 939 512KB cache "Venice

BenQ 19" LCD FP937s sølv/sort

1280x1024, 12ms, TCO03, D-sub/DVI

Sapphire Radeon X800 256MB GDDR3 PCIe

Tv-out/ DVI-I, retail,

Seagate 200GB S-ATA 7200RPM

Barracuda 7200.7 8MB cache

Arctic Silver 5 Termisk Pasta

3.5 gram

NEC DVD-brenner ND-3520 bulk, intern

16X Double layer sort, bulk

Microsoft Windows XP Home OEM

ENGELSK m/servicepack 2

Logitech X-230 Høyttaler 2.1

2 satelitter og subwoofer 32W RMS

OCZ PowerStream strømforsyning 420W

20/24pin ATX, 23 dBA @ 60% load

Thermaltake Tsunami Aluminium Sort

VA3000BNA m/USB/FW/Audio u/powersupply

Abit AN8 Hovedkort for S939

nForce4, SATA, GbLAN, PCI-E, ATX, FW

JEg er opptatt aav at pcen er stille, men jeg bare lurer på om det hadde vært lurt å oppgradere cpuen, siden jeg skal kjøre mange nye spill og bruke den mest som en spill pc.

Endret av beaver
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

så bra ut detta men cpu en(amd 64 3000+) burde kanskje vært bytta ut mot eks 3200/3500+

veldig bra kabinett du har der :love: har det selv, fineste kabinett jeg har sett i hvertfall, lett(litt over 5kg) bra kvalitet, lett å bygge i(smarte løsninger) god kjøling+ støvfilter.. 2x dører i front, alarm, lås til det meste osv hehe

ganske fin lyd i de høytalerne og(bruttern har:)) men for all del så sleng på en Q-PAD LOW SENCE :love: musematte!! hehe

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar

Det der ser ut til og bli en fin spill pc.

Men jeg ville nok ha tenkt på og bytta ut cpuen med en enten 3200 eller en 3500. Kommer litt an på hvor stoert budsjett du har. Men de få hundre opp til 3200 er nok i alle fall verdt og slenge på. I tilleg til det ville jeg ha vurdert og bytta ut den skjermen med en benq FP937s+ Koster ikke mye mere men har en god del bedre spesifikasjoner.

Som 8ms i stedet for 12 og 700:1 i kontrast i stedet for 550:1.

I tilleg til det lurer jeg på hvilket x800 kort du tenker på. Om det er et XL eller XT.

Om du tenker på og klokke cpuen så ville jeg ha vurdert og bytta cpu kjøler. til for eksempel zalman sin cnps7700 eller lignende. I alle fall Zalman sin får du ned i 18db og jeg tror ikke du skal klare og høre den over psuen du har valgt. Med en slik kjøler vil du nok få en minst like bra kjøling på lave hastigheter, og om du kjører den på maks så vil du ha gode muligheter for og klokke.

I tilleg til det ville jeg virkelig ha kikka på den logitech mx518 i stedet for 510. Med 518 så har du en mus som er mye mere presis ettersom at oppløsninga på den optiske sensoren er på 1600dpi i stedet for 800 på 510. I tilleg så har du mulighet til og justere oppløsninga på den optiske sensoren på 518 ut i fra om du trenger maks presisjon i det ene øyeblikket til fart i det neste.

Håper du har nytte av disse tipsene.

Lars

Lenke til kommentar

Hva med å legge pris/link til varen?

Bytt heller til en bedre CPU^^ og et GeForce-skjermkort.

Hvis du skal ha MX510 kan jeg anbefale dette tilbudet på komplett.no, men MX518 er en bedre "Gamer-mus"..

Hva er budsjettet ditt?

EDit: Mala MX1000 suger ganske hardt! den er aaaaaaaaaaalt for tung! ;--P

Endret av TheMasteR
Lenke til kommentar
Hva med å legge pris/link til varen?

Bytt heller til en bedre CPU^^ og et GeForce-skjermkort.

Hvis du skal ha MX510 kan jeg anbefale dette tilbudet på komplett.no, men MX518 er en bedre "Gamer-mus"..

Hva er budsjettet ditt?

EDit: Mala MX1000 suger ganske hardt! den er aaaaaaaaaaalt for tung! ;--P

Men gutten min, legge deg i hardtrening da vettu :whistle:

les denne tråden så er du at det er faktisk en fin gjeng som digger den musa

TRÅD

Ma la oss ikkje snu denne tråden til noen mus VS mus tråd.

Lenke til kommentar
I tilleg til det ville jeg ha vurdert og bytta ut den skjermen med en benq FP937s+ Koster ikke mye mere men har en god del bedre spesifikasjoner.

Som 8ms i stedet for 12 og 700:1 i kontrast i stedet for 550:1.

Tom's Hardware Guide har testet begge disse maskinene, BenQ's FP937s og BenQ FP937s+, men likevel faller de med denne konklusjonen:

"In the final analysis, what should you conclude from this article? One thing is for sure - the new generation of 8 ms panels has finally combined a quality static image with good responsiveness. The three models tested here are about even in terms of reactivity, color fidelity... and also, unfortunately, in terms of the quality of their DVD rendering. If you want to screen movies, you should fall back on the 12 ms models we've already tested. These monitors were already excellent for gaming. The 8ms ones are a notch above them in that area, but they're less flexible for a variety of uses."

Jeg kjøpte dermed to stykk av BenQ's FP937s for et par uker siden. Er strålende fornøyd, konge til gaming, video og alt annet! :thumbup:

Lenke til kommentar

Er zalman CNPS7700-ALCU sterk nok til å kjøle ned amd 3500 2.2 ghz boxed prosessor???? En venn av meg annbefalte thermaltake isteden, er det noen som vet hva jeg kan bruke????? Cpu kjøler

En venn av meg sier at i dagens marked er det ikke prosessoren som er største flaske halsen men teknologiene og MINNE, derfor burde jeg gå for amd 3000, 3500 har dessuten dårlig ytelse i forhold til prisen.

Har han rett, Jeg har jo hørt at enkelte spill krever mye av prosessoren og at det er veldig viktig med en rask prosessor.

Han sier også at jeg burde gå for mer minne og bruke en thermaltake isteden, hva mener dere?????

Endret av beaver
Lenke til kommentar
Er zalman CNPS7700-ALCU sterk nok til å kjøle ned amd 3500 2.2 ghz boxed prosessor????

Den kjøleren er god nok til og kjøle ned en pentium extreame 840 og lager jo fort 50-70% mere varme.

Ligger masse tester av den og lignende kjølere rundt på nettet, er sikkert med en slik som din venn anbefaler.

Klart en god cpu duger ikke like bra med elendig minne, men om du skaffer deg 1G med cl 2 minne så begynner det og yte rimelig bra.

Hvis du kikker på anandtech så ser du hvor liten den flaskehalsen er. du må faktisk opp på en x2 4800 før du begynner og trenge mere bandbredde enn hva dual channel pc3200 yter.

Lars

Lenke til kommentar

har jeg nok minne nå??? eller burde jeg få meg litt mer????

sorry lars men jeg må innrømme at jeg ikke skjønte så mye av det du sa ovenfor!!!

jeg valgte en zalman ZA-7700-CU, det burde holde!!!!! men den er kanskje ikke like stille gående?????

Endret av beaver
Lenke til kommentar

vet at det skal være mulig og få en cnps7700-cu ned i 18db med den medfølgende fanmaten, hvordan det er med za er jeg ikke helt sikker på, men det er nok ikke langt unna.

Det jeg prøvde og sikte til er det at minne er ikke en så stor flaskehals som mange skal ha det til. Om du kjører for eksempel kingston hyperX eller noe annet cl2 minne så vil cpuen ikke bli begrensa av minne.

Ligger en test på anandtech der de samenligner ddr 400 og ddr 500. på en 3500 så oppnår de maks 3% forskjell og det er i de tyngste video kompresjonene. Som er stort sett det mest minneintensive du kan gjøre på en pc.

Lars

Lenke til kommentar

rammen holder den ja.. men om du skulle klokket måtte du nok gått for en dyrere ram enn den du har valgt. (Lavere cas..)

Jeg ville gått for en A643200+, pga fin ytelse i forhold til pris, og man trenger jo ikke en FX55 prosessor for å dra igang spillene nå til dags... en 3200 holder i lange baner!

Zalman viften kjøler veldig bra, og gir lite lyd, og er ett supert kjøp til den prisen!

Å me Artic silver gugga, skal det ikke bli varmt for å si det på den måten.. :)

Om du skal gå for mx510 eller 518 velger du helt selv.. du blir fornøyd med musa uansett! de 1600dpi på mx518 er bare oppskrytt.. sitter selv med en Microsoft intellimouse 3.0 som har mye lavere dpi enn mx518, men liker ms3`en mye bedre enn mx518`nen :)

Skjermkortet du har valgt er jeg litt mer usikker på, det er jo veldig bra ja, men koster jo mye penger nå. Dumpes vell snart ned i pris, pga nyere og bedre skjermkort..

Seagate disken er bra, men jeg ville gått for en SAMSUNG 200GB sata disk istedet. Samsung koster ca det samme, men er enda mer lydløs, og jeg mener iallefall at Samsung troner som nr1 på harddisk listen :)

Annlegget er helt "ok", men jeg ville spyttet inn litt ekstra i ett Z-2300.. Z-2300 gir mye lyd for pengene, og du ville nok ikke angret på det kjøpet!

Lenke til kommentar

nå har kjøpt og greier, for alle som er interesert så blir det sånn:

Logitech MX518 Optical Gaming Mouse

Wheel, USB, PS/2

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack

Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs

DVI Digital - Digital DUAL M/M 3 meter

Digital monitorkabel han/han

Sapphire Radeon X800 256MB GDDR3 PCIe

Tv-out/ DVI-I, retail,

Logitech QuickCam Messenger Bulk

USB webkamera, mikrofon

Logitech Internet Pro Keyboard Sort Bulk

funksjonstaster, Multimedia-kontroll ps2

AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz BOXED

Socket 939 512KB cache "Venice"

Cooler Master Aerogate III ALD-V03-UK

Sort Dynamisk Kontrollpanel, vifter mm

Seagate 200GB S-ATA 7200RPM

Barracuda 7200.7 8MB cache

Corepad Orginal

extrem gamer musematte

Arctic Silver 5 Termisk Pasta

3.5 gram

BenQ 19" LCD FP937s+ sølv/sort

1280x1024, 8ms, TCO99, D-sub/DVI

NEC DVD-brenner ND-3520 bulk, intern

16X Double layer sort, bulk

Microsoft Windows XP Home OEM

ENGELSK m/servicepack 2

3Com EtherLink III 3C905TX 10/100 MBIT

nettverkskort PCI bulk m/Wake On Lan

Sony Floppy 3.5¨ 1.44MB FDD SORT

Sony MPF 920 - Diskettstasjon

Logitech X-230 Høyttaler 2.1

2 satelitter og subwoofer 32W RMS

OCZ PowerStream strømforsyning 420W

20/24pin ATX, 23 dBA @ 60% load

Thermaltake Tsunami Aluminium Sort

VA3000BNA m/USB/FW/Audio u/powersupply

Abit AN8 Hovedkort for S939

nForce4, SATA, GbLAN, PCI-E, ATX, FW

Zalman CPU Vifte

Socket 478/775/754/939/940 - ZA-7700-CU

Stk

Gleder meg for å sette den opp, kostet meg 16584 med frakt på netshop, takker alle for hjelpen. :thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...