EagleNest Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Har fått meg leilighet på Ila i Trondheim. Den har en telenor telefonlinje utgang plassert i stuen.. Så lurte jeg.. Er det nextgentel som har de beste tilbudene i de traktene på internett?? Eller finner jeg noe bedre? Jeg er ute etter sykes mulig internett til minst mulig pris (som de fleste sikkert er).. Vet ikke om det er noen lokale tilbydere som gir raskere jeg? Det perfekte hadde vært over 4/4 hver vei.. Lenke til kommentar
kaliber Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 bluecom er et bra valg www.bluecom.no Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Litt etter hvor du bor på ila kan du få ADSL fra blucom sit utstyr. Da får du iallefall grei hastighet til grei pris. Er du uheldig kommer linja til huset ditt i fra en sentral som (iallefall sist jeg var der) kun er utbygd av Telenor og NGT. Lenke til kommentar
J0ppe Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Hvem velger bluecom før NGT? NGT er jop de som har oppgradert linjene sine flest ganger. Koser meg som kunde. Lenke til kommentar
Tvangen Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 NGT er dårlig utbygd i trondheim. Spesielt på lade. Sjekk med kundeservice hvis du skal bestille fra NGT, for telefonsjekken deres er dårlig. Jeg tror jeg ville valgt NGT hvis de er utbygd på ILA ihverfall. Alt annet en telnor Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 (endret) Hvis du har flyttet til Trondheim i sommer (klar til høstsemesteret) så starter du kanskje å studere? Hvis du gjør det så er har både NTNU og HIST gode avtaler som gir svært gunstige priser og hastigheter. Så da er kanskje NGT et selvsagt valg. Hvis du ikke skal studere så er NGT er ikke like billig. De heller ikke er kjent for å være lette for å få tak i på telefon, så andre leverandører kan faktisk spare deg for lang tid med kjedelig musak og stor telefonregning hvis du får problemer med NGT-linja. Det er en ting man ofte ikke tenker på ved bestilling men som kan koste en del penger og være tidkrevende. Dette kan kanskje være punktet som vipper NGT mot ikke fullt så godt valg likevel. Hvis du ikke er student og ikke bruker fasttelefon og har kabelTV så kan kanskje internett via Canal Digital også være et alternativ. Da slipper du avgiften for å ikke ha telefon. NB. Det kommer en hastighetsoppgradering ca rundt skolestart som ikke står på sidene til C.D. ennå. Endret 10. juli 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
Carbonite Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Har hatt både NGT og Bluecom i Trondheim. Bluecom er definitivt best når det gjelder kundeservice og stabilitet på linjene. Som sagt ovenfor, skal du studere så har NGT avtaler med både HIST og NTNU. Men hvor viktig er det å få 600kb/s ekstra når man kan få dønn stabil linje uten nedetid? Lenke til kommentar
J0ppe Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Min NGT linje er dønn stabil Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 (endret) Som sagt ovenfor, skal du studere så har NGT avtaler med både HIST og NTNU. Men hvor viktig er det å få 600kb/s ekstra når man kan få dønn stabil linje uten nedetid? Jeg har ikke tro på at noe er dønn stabilt. Det kan muligens være mer stabil enn NGT men mye av linjenettet og utstyret er uansett det samme uansett leverandør. Mulig det bare er kundeservice som skiller og at folk har lettere for å huske "servicen" til NGT enn fra andre leverandører fordi andre leverandører gjør det så smertefritt at problemene glemmes fort. EagleNest Skrevet 10/07/2005 : 16:15]Jeg er ute etter sykes mulig internett til minst mulig pris (som de fleste sikkert er).. Ja, det håper jeg da. Hvis folk ikke tenker på pris/kvalitet så fungerer ikke konkurransen og de som har dårligst tilbud (høyest pris og lavest utgifter til linjeleie og service) vinne frem. Og det ønsker vi vel ikke? Men du sier ikke så mye om prisområde, bare at 4/4 Mbit/s er noe du kunne tenke deg. Da regner jeg med du også sikter deg inn i det øvre prissjiktet (for hjemmebrukere), på rundt 1000 kr/mnd ++. Eller tolker jeg deg feil her? (Å få 4/4 til 300 kr/mnd er vel som å tro på julenissen) Endret 10. juli 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
EagleNest Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2005 (Å få 4/4 til 300 kr/mnd er vel som å tro på julenissen) hehe! Ja er jo egentlig det.. Nei jeg tenker meg en linje på mellom 5-800 kroner. Vi er to som skal dele på den så en crappy up-linje er ikke saker når begge bruker bittorent. Går utifra det er mange leverandører som oppgraderer nå framover for og matche de aller feteste linjenen til foreksempel: chello.. Men vet ikke helt hvem jeg skal velge.. Tenkte jeg skulle komme meg inn på bluecom sin side og titte der litt, men jeg liker egentlig ikke de. De sperret linja til en kompis av meg som har 1mbit/256 eller noe fordi han lastet ned mye piratprogrammer.. Idiotisk i mine øyne, smålig..Finnes større fisk enn det ass Jeg blir kanskje student, men kommer jeg ikke inn så vet jeg ikke.. Noen som vet dette om canal digital?? Det som er der nå er Canal Digital Kabel, og en telefon utgang fra telenor. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 (endret) Jeg blir kanskje student, men kommer jeg ikke inn så vet jeg ikke.. Noen som vet dette om canal digital?? Canal Digital - nye hastigheter/priser? Hva med 4000/1000 for 447 kr/mnd fra høsten av? (1250/250 i sommer) Du sier ikke hvor du har søkt, men her er i hvertfall direktelinkene til NGT-avtalene med studenter på HIST og NTNU. 8000/800 for 598 kr/mnd må jo sies å være ganske så bra. (+ evt tillegg for ikke å ha fasttelefon) Endret 10. juli 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
stste Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Mtulink.no Ingen binding, bare fin fart... Jeg er storfornøyd (kan ikke få bluecom ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå