leroymidnor Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Hei Har nå satt opp en mail server på lokal maskin, og alt fungerer internt. Har et Telenor ADSL abonnement (dvs ingen fast ip, men bruker www.no-ip.com). Hva må jeg gjøre for at min mail server skal kunne fungere eksternt, altså at eksterne brukere skal kunne ta bruk min mail server? Lenke til kommentar
olear Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Har du åpnet de portene du trenger? Lenke til kommentar
roac Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 (endret) Har nå satt opp en mail server på lokal maskin, og alt fungerer internt. Har et Telenor ADSL abonnement (dvs ingen fast ip, men bruker www.no-ip.com). Hva må jeg gjøre for at min mail server skal kunne fungere eksternt, altså at eksterne brukere skal kunne ta bruk min mail server? Usikker på hva du mener, så jeg skisserer min løsning: DNS: - CNAME for server i mitt domene som peker til min dyndns.org addresse - MX for mitt domene, peker på min CName Brannmur: - Port 25 er åpnet inn, og viderekoblet til mailserveren. Av sikkerhetsmessige hensyn tilbyr min mailserver POP3 kun på lokalt nett. Endret 10. juli 2005 av roac Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå