clario Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Jeg har en helt ny bærbar datamaskin som jeg hadde tenkt til å innstalere windows på nytt på. Så jeg formaterte hele skiten og satt xp cd inn. Så kommer det "trykk en tast for å starte opp fra cd-rom...", Jeg trykker en tast "Kontrollerer maskinvarekonfigurasjonen" det forsvinner, og det skjer ingen ting. Skjermen er helt svart. Hva kan jeg gjøre for å fikse probleme ? Lenke til kommentar
terje142 Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 trykk en f-tast (avhengig av åssen maskin hvilken) så kommer du til boot menyen ha cden i å trykk enter på ide-cdrom prøv noen ganger hvis det ikke går. Lenke til kommentar
clario Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2005 Det tror jeg du må forklare "litt" nærmere Lenke til kommentar
clario Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2005 Hmm..lite med hjelp å få ... Lenke til kommentar
clario Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2005 Jammen problemet er ikke at den ikke booter fra cd.. det gjør den. Lenke til kommentar
lars@digitalimpuls Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Om du har mulighet til og skaffe deg en versjon av Ultimate boot cd eller en eller annen bootable cd som har memtest. skaff deg en slik en og kjør en minnetest. Når du har et slikt problem så er det ikke usansynlig at minne i berbaren din har problemer. Lars Lenke til kommentar
clario Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2005 Ja har den, skal prøve nå Lenke til kommentar
clario Skrevet 11. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2005 (endret) Men viss det er noe feil på minne, hva skal jeg gjøre da.. finnes det noen måte å få fikset det ? Endret 11. juli 2005 av clario Lenke til kommentar
lars@digitalimpuls Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Hvis du har feil på minne så er det en garantisak. da er det bare og sende/levere berbaren tilbake dit du kjøpte den og vente på at de fikser problemet Lars Lenke til kommentar
clario Skrevet 11. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2005 Veldig rart egentlig at den skulle gå så raskt da, har hatt pc siden januar, og fungerte utmerket for senest 2 dager siden. Lenke til kommentar
lars@digitalimpuls Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Er slike ting som kan skje, men er jo fremdeles irriterende når det skjer. Du får teste og skrive en liten notis om hva du finner. Lars Lenke til kommentar
clario Skrevet 11. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2005 Holder på kjøre Memtest fra den ultimate boot cd nå, så får vi se Lenke til kommentar
Daggis Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Hei Hvordan gikk det var det feil på minnet? Akkurat samme problem hos meg, men det er på en stasjonær PC. Det har vert installert linux server på denne maskinen før. men når jeg setter inn XP CD'en trykker jeg en tast ->"kontrollerer maskinvarekonfigurasjonen" og så blir skjermen svart. Lenke til kommentar
clario Skrevet 12. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2005 Vet ikke helt egentlig, den testen sto på i 17 timer, kom ingen error, men det så ut som den ble omstartet. Skal prøve en annen test nå. Lenke til kommentar
Daggis Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 (endret) oki Rart om det skulle være minnet for den maskinen jeg sitter på har kjørt fint i 2 mnd uten problemer. Seinest brukt i går uten noe problemer.. Jeg trodde det kunne være pga linux som er innstallert fra før men det har vel ikke du hat så da er jo det utelukka. Endret 12. juli 2005 av Daggis Lenke til kommentar
clario Skrevet 12. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2005 Har hatt linux innstalert ved siden av ja, pluss at brukt litt skolelinux fra sann live cd. Lenke til kommentar
Daggis Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 hmm kanskje vi nærmer oss noe..skal sjekke litt til..kan jo kanskje være noe med det.. Lenke til kommentar
clario Skrevet 12. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2005 Det verfall ikke noe med selve windows cd`en å gjøre, har testet 3 forskjellige.. Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Har du prøvd å bare vente mens skjermen er svart? Det skjedde nesten det samme til meg, men det var sener ute ut i installasjonen. Jeg bare ventet et par minutter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå