The Terminator Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 (endret) Har nettopp satt sammen en maskin med: -Abit NF7-M -AMD 2300+ -2x256 Twinmos PC3200 -80GB Samsung Bruker innebygd skjermkort på HK. Maskinen starter opp men skjermen får ikke noe signal. -Har testet med annen minnebrikke (Kingston) som jeg vet fungerer, til liten hjelp. -CPU kjøler blir varm hvis jeg ikke kjører vifta , så jeg regner med at CPU er i orden... -HD kommer fra en annen PC som jeg nettopp testet den i. Hva kan være galt?? Skjermens power lys bare blinker mens skjermen er sort!! Kan det være noe med HK?? Er det noe jeg kan gjøre med dette som ikke innebærer å bytte HK? EDIT: Leste i produkterfaringene at man kanskje måtte flashe bios for å få det integrerte skjermkortet til å fungere! kan dette stemme? og hvordan gjør jeg isåfall dette...?! Er nødt til å få dette i orden iløpet av dagen, for da skal PCen gis bort som gave!! uffoghuff!! Endret 10. juli 2005 av The Terminator Lenke til kommentar
arokh Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Øh, har du slått på maskina uten vifte på cpu-kjøleren??? Det var litt av en måte å teste den på... CPU'en blir da varm så lenge det går strøm gjennom den, betyr ikke at den funker for det.. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Først og fremst kan du prøve å resette CMOS. Det gjøres ved å flytte en jumper på hovedkortet frem og tilbake igjen (slå opp i manualen). Lenke til kommentar
The Terminator Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2005 Er ikke så farlig å teste noen sekunder om det utvikles varme fra CPU, kan være vanskelig å kjenne med vifta på fullt.... Har prøvd å resette CMOS... ingen reaksjon. Virker jo som om det er noe feil med VGA chipen... Hva menes med detå flashe bios for å fa det til å fungere..?? Lenke til kommentar
The Terminator Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2005 (endret) Har lastet ned Bios oppgradering fra Abit.... Der står det: NF7-M BIOS 28 Version: 28 Released Date: 2004-10-12 This BIOS version is for NF7 & NF7-S Revision: 1.0~1.2 only! (For Revision 2.0, please click here) Hid "CPU Disconnect function" default to AUTO. BIOS compile date: 09/10/2004 NF7-M BIOS 27 Version: 27 Released Date: 2004-08-27 This BIOS version is for NF7 & NF7-S Revision: 1.0~1.2 only! (For Revision 2.0, please click here) Supports AMD Sempron CPUs. BIOS compile date: 08/20/2004 NF7-M BIOS 26 Version: 26 Released Date: 2004-07-28 This BIOS version is for NF7 & NF7-S Revision: 1.0~1.2 only! (For Revision 2.0, please click here) Revised wording of "OnChip VGA ROM file" Item. BIOS compile date: 07/07/2004 Virker jo som om det er overhengende fare for at bios er problemet! Hvordan oppdaterer jeg?! -kan jeg ev. få gjort det uten floppydisk? EDIT: redigert noe Endret 10. juli 2005 av The Terminator Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Virker jo som om det er overhengende fare for at bios er problemet! Hvordan oppdaterer jeg?! -kan jeg ev. få gjort det uten floppydisk? Da må du i så fall gjøre det i windows... Men siden mangel på bilde er ditt problem, vil du jo uannsett ikke klare det, du må vel i så fall sette inn et AGP- eller PCI-skjermkort, for å kunne gjennomføre en BIOS-flash. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Du vil aldri greie å gjennomføre en vellykket flash uten bilde, ihvertfall ikke uten å ha gjort det før. Du må ihvertfall sette inn et AGP eller PCI skjermkort slik at du først og fremst får bilde. Deretter tror jeg det skal gå an å flashe ved hjelp av CD eller USB-penn. Lenke til kommentar
The Terminator Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 vel.......... måtte presse RAM brikkene HARDT inn i slotene.... så funket det... Bare dette de på plass var åpenbart ikke nok! Takk for hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå