Pronto Skrevet 26. november 2001 Del Skrevet 26. november 2001 Når en har en bærbar kan det være en dyr fornøyelse å kjøpe større HD. Jeg husker at det tidligere fantes software som kunne utvide plassen på HD. Men det finnes ikke i Win98se, så spørsmålet blir, finnes det noen slik software andre steder ? Lenke til kommentar
[L]337-Zonic Skrevet 29. november 2001 Del Skrevet 29. november 2001 Quote: On 2001-11-26 07:49, Pronto skrev:Når en har en bærbar kan det være en dyr fornøyelse å kjøpe større HD. Jeg husker at det tidligere fantes software som kunne utvide plassen på HD. Men det finnes ikke i Win98se, så spørsmålet blir, finnes det noen slik software andre steder ? Hei, tror vel ikke at det finnes et program som kan utvide plassen på harddisken fysisk. Men harddisk til bærbare PC-er koster vel egentlig ikke SÅ mye nå lenger. Bare sjekk at BIOS-en på den bærbare PC-en din klarer en harddisk over 10GB osv. Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 3. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2001 Jo det finnes programmer som utvider plassen, eller rettere komprimerer data så hurtig at en ikke merker noe. DOS hadde DoubleSpace og DriveSpace. Den fantes også i Win95 og 98, men ikke 98se eller senere. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 3. desember 2001 Del Skrevet 3. desember 2001 Det er en ting Microsoft har gjort rett, fjerne Drivespace. Å komprimere disken gir så stort ytelsestap at det ikke er verdt det. Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 4. desember 2001 Del Skrevet 4. desember 2001 Dessuten kan ikke Double/Drivespace brukes sammen med FAT32. Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 5. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2001 Jeg er forsåvidt enig i at det er bra Drivespace/Doublespace forsvant, men som en nødløsning, på en bærbar med kosbare HD'er må det vel gå an. Lenke til kommentar
Yoshy Skrevet 5. desember 2001 Del Skrevet 5. desember 2001 På mine PC-er med win98se og forsåvidt winME ligger jo komprimeringsprogrammet til windows tilgjengelig... Legg til/ fjern programfiler -> innstallere windows -> systemverktøy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå