tore_v1 Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Jeg har kjøpt 1024 platinumfargete minnebrikker fra OCZ, og lurer på om noen vet om det lønner seg å slenge de i de blå, eller de lilla slot'ene på ABIT AN8 Ultra. Siden det er dual channel regner jeg med at de skal i samme farge, men spørsmålet er om en farge er bedre enn den andre når man bare har to minnebrikker.. Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Cluster1 Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Hos Asus er de blå slottene primairy, vil tror det er det samme hos Abit, men anbefaler deg a) les bruksanvisningen til hovedkortet b) les faq e.l på hjemmesiden til Abit Lenke til kommentar
hylo Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Jeg har kjøpt 1024 platinumfargete minnebrikker fra OCZ, og lurer på om noen vet om det lønner seg å slenge de i de blå, eller de lilla slot'ene på ABIT AN8 Ultra. Siden det er dual channel regner jeg med at de skal i samme farge, men spørsmålet er om en farge er bedre enn den andre når man bare har to minnebrikker.. Takk for all hjelp! Jeg regner med at det har noe med dual channel å gjøre, uten at jeg skal si dette sikkert. Les i hk-manualen din. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 11. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2005 Kikket litt rundt, og det er de blå som er primary... Reagerte bare på at de sto inntil hverandre, og veldig tett... Blir lite luft.. Håper minnet mitt kan belaste yttersidene mest... hehe Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2005 Etter mye knot med pc'en min blir jeg nødt til å servere en liten bump.. Jeg sliter alvorlig, og det ser ut som det er minnet som gjør det.. Jeg får ikke startet windows med minnebrikkene i samme kanal, dvs ikke dual channel! Har OCZ kompabilitetsproblemer med ABIT? Har ikke hørt noe om dette før.. Jeg får startet med brikkene i hver sin kanal, men poenget med dual channel er jo da borte.. Noe jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå